News:

No significant change

Main Menu

FOD

Started by ft, October 30, 2002, 18:40:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Jaja, inte fan hamnade den i rätt forum heller.

Nåja, någon måste ju hålla Jim sysselsatt. :D

  /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

lol, stiligt fastnaglad den satt! Undrar om piloten skrattade lika mycket? :) Eller pippin...

*rotar i bildarkivet efter liknande bilder*

Griffin

snappahead

Mr Jim

Jag gillar kommentaren "did the bird survive?" :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Jag får bara tre röda kryss istället för bilder i länken... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Mmm, pippikräken är fan inte kul. Rutan på 39 skall visserligen klara ett kilo pippi i tusen knyck... men jag vill inte sitta i när det provas likförbannat! Hela huven buktar in när det smäller så till den milda grad att den kan dunka i bitar av panelen och på vissa typer SI:n. Satt i min truck vid bankanten 01/19 på Arlanda en gång och såg en regional jet från BA klippa ett par rejäla fåglar precis i sättningen... gluh, small bra vill jag lova. Och ny flashig dekor fick de på kärran, ner längs hela ena sidan.

Hört så många skräckhistorier om ornitologisk FOD... och så den om han i en gammal stjärnmotorkärra vars kabin fylldes med en doft av grillad kyckling under flygning. Han hittade sedan en större pippi inkilad mellan två cylindrar (vars kylning väl inte lär ha varit den bästa).

Dessutom lägger de korkade kräken sig just i termikblåsorna och har inte ens vett att flyga åt rätt håll! Även om det bara går 80-90 knyck så är det inte nyttigt för vingframkanterna även om det är ofarligt nog. Inte så jäkla kul att slipa gelcoat... och glasfiberreparationer blir lätt dyra.

Och som om inte fåglar vore illa nog så är luften full med militärer också! *ducka* ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

TrakDah

Min förra chefs pappa var pippi-jagare på heltid på Arlanda. Och Kanin.

Det finns tydligen fler yrken än man vet :)

/TD

RAY