News:

No significant change

Main Menu

Nej jag har inte glömt bort...

Started by Obizzz, October 13, 2002, 08:12:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Obizzz

...min viggenmodell har bara inte blivit så mkt då Flanker 2.5 införskaffades i veckan men nu har jag börjat pilla lite på texturer till Viggen

http://w1.486.telia.com/~u48603581/JA37_Viggen/30.jpg
http://w1.486.telia.com/~u48603581/JA37_Viggen/31.jpg

det här kommer att ta tid kom jag på någon gång inatt :)
är ju bara en vääääldigt liten del som är klar.
Det första är det som tar tid dock sen kommer man in i det lite
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Obizzz:>> Det där ser ju förbaskemig ut som om du har tagit ett foto på ett modellflygplan! Hur gör du för att få det så verkligt med skuggor och reflexer och allt?

Använder man något speciellt program eller ritar du i Paint typ?  :-OO  :-OO  :-OO

Hälsningar från en som inte ens kan rita en streckgubbe utan att folk förväxlar teckningen med något annat... / Horizonten
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fozz

Ser riktigt bra ut.
Inte mycket o säga. Fortsätt fortsätt fortsätt!!
Alla generaliserar...


Obizzz

Andreas: vapen kommer jag lovar :D

Horizon: man bygger en 3d modell i ett modelleringsprogram t ex 3d Studio Max eller Lightwave. Fozz använder Lightwave och jag använder 3d Studio... enkelt förklarat kan man säga att man flyttar punkter i xyz axel som alltså blir ett 3d objekt dessa binds samman med en yta alltså ungefärs som spelgrafik..
sedan lägger man en textur på ytan som man gör i något 2d rit/fotoredigeringsprogram t ex Photoshop (även paint funkar ju men inget vidare resultat :) )

I 3d programmet så placerar man ut lampor och ger de olika materialen olika egenskaper t ex hur blankt det är om det ska reflektera omgivning osv sedan räknar programmet (renderar) ut hur bilden ska se ut med skuggor och annat...

allt det här låter kanske ganska lätt men jag kan intyga att det tar tid tror Fozz och de andra som håller på håller med mig
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Jaså, det som attans. Ja, jag är jäkligt imponerad som sagt. Eftersom jag själv inte kan dra ett rakt streck ens, så är ni som håller på med sånt här rena gudarna... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names