News:

No significant change

Main Menu

ComHem

Started by ft, October 11, 2002, 09:46:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Så är jag också i flyttartagen... nya stället har ComHem via kabel-TV. Erfarenheter och åsikter? Räknar inte med att det skall vara i klass med BBB som jag har nu men finns det några kända problem med ComHem för oss flygsimulatornördar?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

BEQ

Vad jag har hört dras ComHems kabelmodem med höga pingtider och är därför ganska olämpliga vid onlinespel. Jag har dock ingen egen erfarenhet av det så jag vet inte hur det är egentligen.

/BEQ

Horizon

Jag kan tyvärr bara instämma i vad föregående talare har sagt... :-X

Har inte själv provat Comhem, men en tjejkompis hade det i Örebro och hon ringde stup i kvarten och undrade "varför inte Internet fungerade?"... :-/

Mitt råd är att kika närmare på Telia ADSL eller Bostream istället. Comhem känns lite för chansartat (enligt min mening).

Jag har också tillgång till Comhem kabel i nuvarande lägenhet, men jag valde Telia ADSL istället eftersom det har fungerat klanderfritt i flera år för mig tidigare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fancy

Testa Telenordia samma hastighet som Telia fast billigare månadskostnad och ingen anslutningavgift om man köper det vi oss (Siba) vi bjuder på modemet också :))

Fancy out!

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

""ComHem"??  

GåBort!!! :-(

Har polare som har det; det suger fett Teliarsle

/TD

Lupson

Har själv ComHem och jag klagar faktiskt inte...
Pingen är inte lika vass som med ADSL men inte värre än att det går fint att spela online. Det dåliga är ju uploadbandbredden, den är så dålig att det är meningslöst att försöka agera server t.ex.

När jag skaffade comhem för 1 Ã,½ år sen strulade det en del men det senaste halvåret kan jag inte fönimma mig ett endaste problem eller avbrott. ADSL må vara bättre, men för en sån som jag som saknar fast telefon så är Comhem ett godkänt alternativ.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Det var ju inte förtroendeingivande... nåja... känns som om en ny lägenhet är viktigare än uppkopplingen ändå, och i den lägenhet jag fått nys om är det ComHem som gäller.

Men jag lär sakna BBB. Å andra sidan... samlingslokal... övernattningslägenheter... får kanske hålla LAN att trösta mig med när jag blivit installerad... om ett par år. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus