News:

No significant change

Main Menu

Jag blir VANSINNIG!

Started by Horizon, October 11, 2002, 00:11:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Nu begår jag snart harakiri eller något liknande. Har försökt klara ett uppdrag i OFP under 2 dagar nu, men inte lyckats. Det är det där avsnittet i början där man hamnar ensam i skogen efter ett misslyckat eldöverfall, och måste ta sig till en provisorisk evakueringspunkt.

Skogarna kryllar av ryssar och pansarfordon patrullerar slätterna/ängarna runt omkring.

Det spelar ingen roll hur jag än smyger och väntar ut dem, de finns alltid en liten jevel som sitter och prickar mig någonstans. För två minuter sedan låg jag och tryckte i en buske när plötsligt en T-72 körde fram 15 meter bakom mig och parkerade. När jag sedan rusade fram ur busken (vad annat kunde jag göra) prickade han mig lätt med ksp'n... :-X

Nu börjar jag bli lätt irriterad på det här. Jag har ju för bövelen satt svårighetsgraden till det lägsta. Skall man behöva vara någon sorts OFP-fantom för att klara det här uppdraget eller?

Att man sedan bara kan spara sin position en ynka gång gör ju inte saken bättre...

Är det någon som kan hjälpa mig med tips och råd, så att jag klara det här uppdraget? Jag blir snart galen...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Kommer faktiskt ihåg det uppdraget...hade också väldiga problem med det. Min lösning var att gå österut till en liten by som ligger längs vägen. Där stal jag en Trabant och blåste i högsta hastighet söderut. En bit norr om samlingspunkten delar sig vägen och jag har för mig att det var bäst att ta avstickaren åt öster upp till skogen för att sedan ta sig fram den sista biten till fots.

Det finns f.ö. ett inbyggt fusk som gör att man får spara hur många ggr som helst, man tryckte CTRL+något och skrev sedan save har jag för mig. Någon annan som minns?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Ah, tack för tipsen. Jag skall genast pröva!

Hittade för övrigt "Prima's Official Strategy Guide" med i mitt OFP Gold Edition-paket. Tänkte att det kanske fanns något tips där, och se på tusan, där fanns samma beskrivning som ni precis har gett mig! :)

Nu skall jag ge ryssarna på nöten. Upptäckte precis att jag satt på en granatkastare också... Typiskt mig att inte kontrollera utrustningen jag bär på... :-OO

Horizon

Förbannelse... :-(

Nu har jag suttit en timma till med detta uppdrag och inte faen har jag klarat det... Jag kommer en bit (springer nordost till kullen, tar kål på 3-4 fotsoldater), men sedan kör det fram en BMP och ställer sig precis bredvid där jag ligger och trycker. Varje gång.

I min Strategy Guide står det att man ska vänta tills BMP'n kör iväg och sedan ska man springa in i staden, hitta ammo-crates med magasin och granater, och sedan sno en bil och köra som ni sade, MEN... den förbenade BMP'n vägrar att röra på sig (jag satt och väntade under en gran i en halvtimme nyss), och så fort jag springer ur mitt skydd blir jag pepprad som attans... Inte en chans att överleva.

Ska det verkligen vara så här svårt? Uppdragen fram till detta var ju otroligt mycket enklare än så här! *spottar och svär*

HJÄÄÄLP!!

X-(

granQ

annars kan man göra det på ett annat sättt.. spring rakt söder ut.. undvik att skjuta..
korsa det öppna fältet.. in i nästa skog.. spring tills du kommer i jämn höjd med den nya "evac" platsen.. spring sen raka vägen dit.. inte alls så svårt faktiskt..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mikke_EAF331

He he, jäklar vad jag satt fast på det här uppdraget! :D

Till slut tror jag att jag kröp större av delen till byn där jag stal en bil, finns förresten ammoupplag där också, så väljer man den metoden så är det där man ska vara. Har dock för mig att jag inte sköt när jag lyckades med uppdraget.

Ett annat tips som har hjälpt mig oerhört är att spara emellanåt, håll ner shift och tryck på minus på numeriska, skriv sen "savegame" så sparas det där du är. Sen när du är död så väljer du load istället för restart.

En sak du ska akta dig för när du är ute och kryper så är det att krypa för fort. Om du gör det blir du anfådd och då hör fienden dig. Hände mig också ett flertal gånger då jag körde det här uppdraget (som är det första svåra uppdraget IMO).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Horizon

Tack Mikke, jag ska prova!

Hoppashoppashoppas...

Horizon

HURRA! Äntligen klarade jag uppdraget. Det verkar som att det handlade om att röra sig snabbt och att inte tveka att ha ihjäl några ryssar som dök upp här och var.

Den lilla bilen jag snodde var rolig att köra. Gasade på så att jag körde på två hjul i kurvorna medans kulorna ven kring huvudet på mig, och när jag till och med åkte på en liten lufttur över ett backkrön, kom jag fram till att jag kanske skulle lätta lite på gasen... :p

Hur som helst så klarade jag det, och nu är jag medlem i motståndsrörelsen! :)

Tack för att ni tog er tid att hjälpa mig!