News:

No significant change

Main Menu

Frilans arbete?

Started by Fozz, September 30, 2002, 21:15:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Jo, undrar om någon har lite erfarenhet av frilans arbete??
Det är så att jag diskuterar just nu med ett väldigt speciellt företag om att göra ett väldigt speciellt litet 3D jobb åt dom, men jag har aldrig gjort nånting sånthär för ett "riktigt" företag förr.
Vad bör man tänka på? Hur ska man ta betalt? Skatt? Förhandsbetalning? Kontrakt?

Jobbet är inte spikat än så jag vill helst inte berätta vad projektet gäller, men... ni kommer älska det allihop, det garanterar jag!!!
Jag lovar berätta det för er om det nu skulle i lås.
Alla generaliserar...

Horizon

Fråga ctrl, Fozz. Han har varit VD ... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fozz

Ok, det är ett STORT företag. Välkänt av er alla. :)
Och jag har inget företag själv. Jobbar just nu heltid på ett annat företag, så detta, OM det verkligen skulle gå igenom, får jag jobba med på all min fritid. Kommer ta mycket tid, men det är värt det.
Dom är lite flummiga med att berätta exakt vad dom behöver, så det är svårt för mig att räkna ut exakt hur lång tid det kommer ta, men flera veckors kväll och helg arbete lutar det åt.
Jag gav dom ett uppskattat pris, så får se vad dom säger om det...
Håll tummarna för mig!

Alla generaliserar...

Fozz

Ok, tackar för hjälpen!
Får se hur det utvecklar sig, men jag låter er veta hur det går.
Alla generaliserar...

griffin

Nu blir jag nyfiken :)

Fan, har en kompis som ... tja, indirekt kak vi säga, jobbar på ett stort företag som alla här också känner till och han hintade om ett 3D jobb som de skulle behöva men det var mer som ett "vore bra om vi hade"... säkert inte samma sak, men fan vad nyfiken jag blir...

Jag funderar än idag på vad som skulle hänt om man gjort något mer än just funderat på det...

Jens
snappahead

Fozz

Ok, dom verkar väldigt intresserade nu. Och då börjar jag bli lite skraj. :)
Dom vill att jag ska komma o diskutera saken med dom i Linköping. (Ger det er en liten ledtråd kanske??  :)
Problemet är ju att jag jobbar heltid, och bor i Ängelholm så det är en bra bit dit.
Anyway...ska ringa o snacka med dom först. Får se hur det går. Sitter på nålar nu.
Alla generaliserar...

griffin

snappahead

Jotte

Hals och benbrott, som tysken säger. :)