News:

No significant change

Main Menu

Tappa inte...

Started by ft, September 30, 2002, 20:38:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

...rampen som gör det möjligt att kliva i baksits i en 39B på armbågen. Det gör jävelont!

Tänkte bara göra detta allmänt känt.

/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Jotte

Är du säker på at det inte är hemlig info? ;) :)

ft

...tappa ner en penna under stolen i en 35:a.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

QuoteOriginally posted by BEQ

Fler råd....

- Ta absolut inte fel flygplan.

Det finns många saker som kan kosta en tårtor till hela divisionen.

/BEQ

I boken "Bogeys and bandits" händer precis detta. En kille som utbildar sig till pilot på en F/A-18 hoppar i helt fel plan och drar iväg för en övning. Kommer inte ihåg hur han upptäckte att det var fel, men jag har för mig att han fick en så kallad SOD (Subject Of D... nånting) för det. En varning alltså. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Signal Of Difficulty

Ricochet var väl hans callsign och jag har för mig att hans chef ropade upp honom över radion och bad honom att kolla in vad planet hade för nummer och därefter kika i uppdragsschemat vad han skulle ha haft för nummer. =)

Samma grabb som haglade övningsbomber över gårdsplan och genom taket på en lada på en bondgård. För att inte tala om sättet han "drog sig tillbaka" på... skicka en sidewinder efter chefen. Ajajaj, tur att den inte hade hunnit låsa (glöm INTE "master arm" switchen).
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

...en 600kg övningsmina i vattnet. Förvisso består den mest av barlast men en lite del är ju trots allt skarp sensorutrustning, dyr, hemlig och sa jag dyr..? Tappa absolut inte bort den om ni nu måste tappa den... =-)
Mvh  - Stefan -

Lupson

[LUMPARMINNEN ONLINE]

@Sledgehammer - Oj, var du minör...våra minörer hade ett eget motto efter övningarna:

"Minpluton, you name it, we vård it"...

Låg på robot själv och att slå sig ordentligt det förekom ju...ekvationen (regnhal bohusgranit)+(hets) * (Rb-17)/(2 soldater) + (lavett på ryggen) = fall med hög smärta...

Själv var jag mästare på att tappa bort saker, dock rörde det sig till 90% om saker som konservbrytare eller dylikt. En kille glömde AK5:an i skogen under UBK:n, en annan tappade bort sin simfire-väst...det var inte lika poppis...

[LUMPARMINNEN OFFLINE]

Väl mött!
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Phlerp

glöm INTE att fälla ut stödbenen på den nya lastbilen i flermiljonerklass när ni skall använda kranen. Speciellt inte när ni gör det precis vid kajkanten..... Plums!

Inte jag själv men en kille här på inst (för lupson som vet vem det är: Fjutt) är nog den enda ubåtsman jag vet som sänkt en lastbil. Undrar om de satte upp en sån där fin symbol på ubåtstornet som man brukar sätta på flygplanen efter att man fått en "kill" :)