News:

No significant change

Main Menu

Ryssarnas svar på Barreten

Started by KeyCat, September 27, 2002, 00:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Vit har släppt en betaversion (0.9) av sitt nya KSVK 12.7 mm sniper gevär. Mycket snyggt (ser tom bättre ut än orginal vapnen!) och min nya favorit. Titta noga på sista bilden så ser ni att jag lyckats pricka co-pilot/gunner i framsätet på AH64:an :p







Nu gäller det bara att hitta några bra och intressanta multiplayer uppdrag som använder den. Addonen finns att hämta på....
 
http://ofp.gamezone.cz/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Eller så gör vi slag i saken och upprättar en såndär "weaponpool" fil med KSV, M82, M249 och lite annat smått och gått och helt "enkelt" dekrypterar uppdragen, anpassar parametrarna vad gäller vapen och krypterar upp det till pbo igen . :)
(Jotte lär dessutom byta bort skyttesluskmunderingarna i de flesta fallen mot en lämplig annan figur :D )

Jotte

#2
http://www.concept-5.com/ballistic/  :)

Siten : http://www.opflashpoint.org/ är också en översikts site som kan vara värt att kika på om man har svårt att tanka ner från http://ofp.gamezone.cz/ .

På tal om http://ofp.gamezone.cz/ , har ni också löjligt liten i det närmaste oläsliga fonter på den siten?

KeyCat

#3
Vet inte riktigt, låter nästan som mer besvär att packa upp och ändra andras uppdrag än att ta tag i saken och börja göra lite egna. GD har ju gjort en del vi kanske skulle testa dem?

Jag har lekt runt lite i OFP editorn och måste säga att den är mycket kompetent! Med scriptspråket går det i stort sett at göra allt men även utan att blanda in script kan man göra enkla men bra uppdrag. Testade runt med "propability of presence", "placement radius" och "skill" sliderna. Med dessa kan man göra uppdrag som aldrig blir samma hur många gånger man än spelar dem. Detta innebär att även den som gjort uppdraget ibland kan få sig en överraskning. Fattar inte varför andra inte använt de funktionerna mer?

Testade även waypoints alternativen "Seek & destroy" och "Guard" på fiende AI och med dem stod de ej längre kvar som dumma pappfigurer utan började jaga en när man röjde sig :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<