News:

No significant change

Main Menu

ej flygbok men ändå...

Started by Assassin, September 12, 2002, 18:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

För er som av någon händelse är intresserade av gamla u-båtar kan jag rekommendera Time-Life Bokorama "Havets Vargar" som handlar om de tyska u-båtarna och u-båtskriget. Massor med trevliga bilder och annat, dock märks en fel uppfattning om hur man ska ställa in och skjuta en torped. (Silent Hunter II spelare förstår.. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

ft

Oki, för oss som spelade Aces of the Deep och sneglat på SH II... hur gör man och hur gör de i boken? :)

/ft, tar sig vatten över huvudet så fort tillfälle ges

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Assassin

I boken tycker de att man ska åka rakt emot en konvoj och skjuta en torped på ett fartyg när det fartyget åkt FÖRBI ubåten. (dvs skjuta en torped från fören till ett mål som ligger i aktern...hmmmm)

Det sätt att föredra är att närma sig konvojen framifrån och från sidan för att sedan lätt träffa fartyg snett framifrån. ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

ft

Aktertuber, iofs. Men det låter bakvänt, framförallt om det finns jagare som cirklar runt konvojen. Varför skulle man göra så?

Jag hade gjort program för min Ti-81 när jag gick i gymnasiet som beräknade de rätta vinklarna för torpeder utifrån målets kurs, hastighet och bäring. Det var häftigt, drog upp träffsäkerheten i Aces of the Deep rätt bra vill jag lova!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---

Obizzz

jag tror du har ett sjukt intresse för beräkningar ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Haha, ni skulle sett ft på KVÄK'et i Helsingborg i mars... Medans vi andra satt och bekantade oss med varandra och flög lite dogfights, satt han och skruvade och kalibrerade och mixtrade med sina prylar och sin lilla 14-tummare han hade med sig... :p

Sen dök det upp ett gyllene tillfälle (en beg. dator med lite gamla pryttlar i) och då tog det inte lång tid innan vår ingenjör satt där igen och skruvade... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Till mitt försvar kan jag anföra att det mesta av skruvandet och pillandet med pryttlar orsakades av en F22 som intensivt ofungerade. :)

Dessutom är den 15". *sura*

Och vem kan stå emot att skruva isär något?!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names