News:

No significant change

Main Menu

Mod's och Add-on's

Started by Jotte, September 11, 2002, 10:40:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jotte

Sitter här nu och är en lycklig ägare av OPF+OPF-R. :) :D
En liten fråga bara angående att installera 3:e parts mod's. Kommer de påverka så att jag inte kan spela ihop med andra om de inte har samma mod's eller är det så att man fortfarande kan spela "plain vanilla" ihop så länge man inte dabbat runt med orginalfilerna, dvs mod'sen ignoreras så länge inget används ifrån dem?

(Jotte gillar långa meningar.....) :p

KeyCat

Du kan lugnt tanka hem och testa vilka mod's du vill (så länge det bara är nya PBO-filer). Själv försöker jag dock hålla mitt ADDON's bibliotek så rent som möjligt och bara ha kvar de saker som verkligen tillför något unikt och inte är beta etc. (eller som krävs av ett speciellt mission). Resten tar jag bort och sparar ZIP-ade på annan plats. Att ha för många mod's i ADDON's biblioteket kan påverka prestanda eftersom de tar upp lite minne även om de inte används.

Som du sett finns det massor med mod's men alla håller tyvärr inte samma kvalite. Vissa är super medans andra är sämre. Mod's gjorda av Kegetys, ASH och SEB tillhör mina favoriter.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Klurade ut hur mod'sen funkade rätt snart efter jag frågat (Typiskt mig att fråga för snabbt :D ) och har suttit här och testat enheldel under eftermiddagen/kvällen.
Det är nästan skrämmande hur många av mod'sen som verkar vara gjorda av typ 13-14 åringar (på texterna i readme filerna att dömma...;)  ) och som du sa, kvaliten är där efter.

Hittills har bara Frandsens US Marines och en HKar moden ( AK4 bla)  fått stanna kvar, resten: " No soupe for you!!" :D

Ballistiken i Hkar modens Ak4 verkar vara något suspekt (plus att riktmedlet är galet på mer än ett vis), men det kanske man/någon kan "rätta till" när man klurat lite på hur saker görs. :)  

Totalt sett är jag dock väldigt väldigt väldigt nöjd med annskaffandet av OPF/R. :) Grämer mig lite att jag inte tog Gold versionen faktiskt *skratt* :) Ja ja, det finns ju en Gold update att inhandla så det blir ju inte så väldans mkt dyrare. :)

Clark

Jag vet inte hur olika sound packs funkar i Resistance, men det är starkt rekommenderat att byta ut det i originalspelet till "Satchels sound pack". Går att hitta på PV's OPF-sida:
http://www.uvm.edu/~efisher

Förutom det så rekommenderar jag Vietnam-addonen. Se annan thread om denna.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

KeyCat

Gräm dig inte Jotte! Gold är inget annat än orginal OFP patchad till 1.30 och med Red Hammer kampanjen. Alla patchar finns att hämta hem gratis och PMC Fury 2 kampanjen (även den gratis) är i mitt tycke bättre än RH.

Vad det gäller ljudet så är det ganska mycket förbättrat i OFP: Resistance och faktum är att det är så pass bra att jag inte bytat ut det mot något annat.

Vill dock varna för Satchels sound pack som modifierar config.bin filen, detta kan ge problem i multiplayer! Om du vill byta ut ljudet gör det med något som inte modifierar config.bin. Tror inte heller att Satchel uppdaterat sitt soundpack till Resistance?

Håller med Clark om att "Ia Trang Valley" är ett måste :D

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Tack för tipset om kampanjen. :)

Finns det något gratis Sovjetisk kampanj ala Red Hammer? Det är mest det som jag saknar just nu, en singelplayer "bad guy" kampanj.

Clark

Det har nu släppts en uppdaterad version av Satchels dymamic sound pack, som fungerar för Resistance också. Finns på PVs sida.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

RAY

Jag ser fram emot den här: http://desert.operation-flashpoint.cz/
Tror det kan bli ganska bra, iaf om man kollar in på screenshot.