News:

No significant change

Main Menu

Training TE

Started by SledgeHammer, September 07, 2002, 21:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -

KeyCat

Har inte testat dem men de ser lovande ut. Har funderat en del på just TE och skulle vilja testa hur pass bra det funkar i MP via Internet.

Vi känner ju alla till att kampanjen även i SP3 ibland kan vara jobbig att få stabil via Internet trots att vi följer alla kända regler. TE mission har fördelen att kräva mindre bandbredd etc. och det påstås att squads flyger TE regelbundet med 10+ personer stabilt via Internet.

En annan fördel är att man kan anpassa uppdragen till precis det man behöver träna på och att man själv kan balanser hur mycket fientligt flyg/SAM/AAA/etc. det är i målområdet till en lämplig nivå. Det optimala är ju varken för lätt eller för svårt ;)

Om TE mission är stabila är det kanske idé att köra dem? Finns inget sämre än när man flugit ett mission i 1+ timme för att sedan höra att någon/servern CTD'ade :-/

Någon som har något bra SP3 anpassat TE mission så kanske vi kan testa?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Detta låter som en alldeles utmärkt idé. Jag är själv inte kunnig nog att tillverka ett bra TE, men någon av er andra kanske kan?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Hor: Hade hoppats på att du istället sagt att du var en fena på att göra intressanta TE missions :)

Har själv tidigare bara lekt rundor utan resultat. Har en länk till en bra tutorial gjord av en kille som heter Headhunter...

http://home.rochester.rr.com/hhhome/TE/TE-tutor.htm

Med lite gemensam möda tror jag nog att vi kan få ihop några bra TE's problemet brukar vara tid.... Kanske vi skulle utlysa en tävling om vem som kan göra det roligaste/intressantaste/utmanande "NOSIG TE uppdraget" ;)

Jag rotade runt bland mina ZIP-filer och jag har ett antal SP3 anpassade TE uppdrag som vi kan testa om intresse finns? Kan dock inte garantera att de som jag hittade är vare sig utmanande eller intressanta eftersom jag själv inte kört dem.

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Kom precis på att jag tidigare (pre SP3) även sett stora TE's gjorda som "mini kampanjer" vilket gör det möjligt att skapa en kampanj som det är möjligt att fullfölja över en helg. Något man knappast gör med den vanliga kampanjen hur mycket man än flyger!

Nackdelen är givetvis att någon måste planera fi scenariot och ta sig tid att göra den men vem vet här finns kanske oanade talanger :p

Snokade runt på Headhunters site och han har anpassat en hel del TE's till SP3 och vissa verkar klart intressanta att flyga...

http://home.rochester.rr.com/hhhome/TE/TE.htm#SP3

Spana även in alla han gjort för tidigare Falcon 4 versioner :)

/Christer (a.k.a keyCat)

KeyCat

Avslutade precis ett par av Headhunters goa TE missions med Lupson, SH och Crusader. Allt funka utan problem och en av de första sakerna som märktes är att laddningstiden för att joina är betydligt kortare. En annan intressant observation var att ATC'n klarade att hantera landningsekvensen för samtliga flighter :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -