News:

No significant change

Main Menu

Detonator 40.41: Nvidias svar på Radeon 9700

Started by Maverix, August 29, 2002, 23:46:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Maverix

Nvidia har gjort det igen. När ATI lanserade deras Radeon 8500-grafikkort släppte nVidia deras Detonator 4-drivrutiner som ökade GeForce3-kortens prestanda med runt 20-25%. Det medförde att Nvidia kunde dra ifrån ATI i prestanda och sätta käppar i hjulet för Radeon 8500-lanseringen. Sedan ATIs Radeon 9700-lansering har det varit väldigt tyst om nVidia förutom rykten om den kommande NV30-kretsen. Men nu har alltså grafikkortsgiganten gjort ett första försök att hålla kvar sina konsumenter. De nya detonator 40.41-drivrutinerna ska ge en prestandaökning på upp till 25% för nVidias nuvarande grafikkort. Utöver prestandaökningen finns det flera förbättringar och även meny-systemet är helt omgjort. Inga officiella "recensioner" har dykt upp på de nya drivrutinerna men flera som testat de nya drivrutinerna har märkt stora skillnader och speciellt i det populära testprogramet 3Dmark2001. Drivrutinerna finns än så länge bara för Win2k/WinXP.


Källa
"Nordic Hardware"

Maverix

SledgeHammer

Hehe, några 25% blev det ju inte på mitt GF2 kort... Tankade och testade igår kväll/natt. Men någon % blir det väl, 3-5% kanske tom 6% mer ös. Och så blev jag tvungen att byta till RivaTuner eftersom NVmax inte alls gillade 40.xx drivisar.

Undrar bara om det här är nåt planerat. Att spara på lite fart att lösgöra med en ny drivrutin vid lämpligt tillfälle när konkurrenterna släppt nåt nytt. Det börjar kännas lite så.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Ger dessa drivrutiner något resultat på mitt gamla GF2 GTS-kort tro?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Tjodå, eftersom mitt Pro bara går lite fortare än ditt GTS så lär du råka ut för samma prestandaökning som jag. Farten är enda skillnaden nämligen.
Mvh  - Stefan -


TrakDah

Tja

Testat dessa, och kommer att behålla dem, för något lär de göra. men snabbare, det blev i vart fall inte mitt Ti4200... Tvärtom i 3DMark...

/TD

Horizon

Hur gör jag för att enklast installera Detonator 40.41?

Skall jag ta bort de gamla först, eller räcker det att jag kör den .exe-fil jag laddade ner från Nvidia?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Trial & terror säger att det är bäst att avinstallera de gamla först...
Mvh  - Stefan -


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names