Komedifilm på kanal5 21.00 ikväll.

Started by Maverix, August 29, 2002, 20:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maverix

Phlerp

Jag sökte på nätet för ett tag sedan och fick tag på manuskriptet till Top Gun och där verkade dialogen mer trovärdig. Jag antar att regisören inte tyckte att det gjorde sig tillräckligt bra på film ;)

SledgeHammer

Nag, nag... säg en film med bättre flygscener då istället för att klaga... ;)
Mvh  - Stefan -

Maverix

Det finns inte någon film med bättre flygscener, ;)

Maverix

Lupson

Dissa inte Top Gun!! Den är förvisso föga realistisk, men jäkligt snyggt filmad. Detta blandat med coola karaktärer, snabba hojar, en flygintresserad brud och kanske 80-talets grymmaste soundtrack gör en film som är en av mina absoluta favoriter!!

Någon som sett Aspen Extreme? Top Gun på skidor...I rest my case.. :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Såg den just. För typ 25:e gången. harr harr... Den *är* lite töntig... eh 80-tal. Men ruggigt många trevliga scener på allas våran F-14 (RIP :)).

Om inte annat, det är som med jeopardi, man kan sitta och säga svaren/replikerna innan de gör det i rutan! :D

Fast det är några saker som blivit klassiker (och nu tänker jag inte på det uppenbara, alla repliker, utan den artistiska friheten...).

- Exakt hur nära är de varandra i den berömda inverterade dykningen i -4G? Var håller planens stabilisatorer på med då? :)

- I slutstriden: 5 bogeys. 1 skjuts ned av ICE. 3 av Maverick. Men det är två som sticker iväg med svansen mellan benen (och de refereras till i plural). När kom den 6:e?

- Vad hände med BVR?

- Ehh... när vill man köra kurvstrid i en F-14? Mot en, må så vara fiktiv, liten manövrerbar kärra?

+1000 till. Ni kan säkert rätta mig och komma på fler... Nu är inte filmen gjord för "nördiga wannabee messerschmittar" som mig... men jag älskar goofs, speciellt i flygfilmer!

Scenerna är som sagt, fantastiska i vissa lägen. Och planen är stora och mäktiga, precis som Toms näsa! ;-)

snappahead

Clark

Nu låter det som om jag verkligen tycker om filmen, men det är faktiskt 6 plan i slutstriden. Först är de fem men sen upptäcks en till, och en av flygarna (kom ej ihåg vilken) säger "that makes six of them!", eller nåt.

Mycket snygga flygfoton! Får en verkligen att vilja flyga en F-14!
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

loke

Tacka vet jag Iron Eagle. Den är realistisk. :-)