News:

No significant change

Main Menu

AGP Fast Write = 10-20% fler FPS

Started by KeyCat, August 29, 2002, 19:40:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har ett GeForce 2 GTS som jag försöker förlänga livslängden på innan jag köper ett nytt grafikkort. Slog på AGP Fast Write och noterade en 10%-20% FPS ökning i F4. Gick från ~45 FPS till ~55 FPS rakt fram i 2D cockpit (IA) med all grafik maxad. Inte så illa förbättring för 0:- :D

En del varnar för att Fast Write kan påverka stabiliteten men min burk är lika stabil som tidigare... För att få det att fungera måste man dels enabla det i BIOS och sedan även i drivrutinen med tex GeForce Tweaker.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

ctrl, vad har du för grafikkort? Jag slog på FW i en BIOS fil till mitt GF2 Pro och flashade in den. Slipper man fundera på om det är på eller inte, bara att slå på via tex NVmax som jag använder.

KeyCat: Jag har då inte upplevt några problem med FW på och det har jag kört med sedan 2 dagar efter att jag skaffade kortet. =)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Höhö... jag vänta med att uppgradera jag. Falcon V är inte släppt än så datorerna hinner nog bli lite snabbare innan dess. Och varför titta på Intel och deras MHz? Jobbigt att AMD kör lika fort med mindre MHz. 8-)

Nej, jag inväntar Hammer jag. SledgeHammer processorn låter som om den var gjord för mig!
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Det är väl värt att testa för det gjorde mer än jag trodde i F4 (märkte dock ingen direkt förändring i OFP). Har en liten tweak kvar att testa (Side Band Addressing) men vill köra såhär någon vecka för att vara riktigt riktigt säker på att Fast Write inte påverkar stabiliteten på min burk. Tror dock inte att SBA gör så mycket. Det jag läst indikerar 1-2% och det är ju knappt märkbart.

/Christer (a.k.a KeyCat)

SledgeHammer

SBA slog jag på i samma veva som FW och nä, det gör inte mycket men många bäckar små... =)

Testa på du!
Mvh  - Stefan -

KeyCat

SH: Instämmer med "många bäckar små" :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

SledgeHammer

Här hittar ni min underbart moderna burk! 8-)

Varför inte fylla på..?

Öhem... Kanske skulle ha klistrat in länken med... HÄR är den iaf... (klicka på HÄR)
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Sååå megastort är inte klivet mellan AMD 2600+ och Intel 2800

Titta här
Mvh  - Stefan -