News:

No significant change

Main Menu

Cougar Delux

Started by SledgeHammer, August 08, 2002, 20:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dewe

QuoteOriginally posted by SledgeHammer
            OK, då blir det att göra HS mod själv.

The Moon skriver intressant kommentar om HS här.

/Dewe

Dewe

Delarna i retur från Uber-Ian i Australien. Det tog två veckor exakt.

Snygga detaljer, kullager och bussningar. Krävde lite smörjning och inkörning, men nu är den helt utan glapp - "som den Cougar jag trodde jag köpte" som sagt.

/Dewe

SledgeHammer

Gott! En till nöjd ÃÅ"berCougar-Ian-fanatiker! =-)

Glöm inte att byta fett i den 2-3 ggr. Du ser hur det blir missfärgat när den sliter in sig.
Mvh  - Stefan -

Dewe

QuoteGlöm inte att byta fett i den 2-3 ggr. Du ser hur det blir missfärgat när den sliter in sig.

Tack för tipset. Plockade du isär den helt när du bytte fett, eller tog du bort det gamla så gott det gick med delarna ihopsatta? Jag kan tänka mig att man kan få bort det mesta med en tops, men det kanske är värt besväret att lossa på hela kalaset igen...

/Dewe

SledgeHammer

Bottenplatan av och sen lite lek med tops. Det blir riktigt rent. Huvudsaken är ju att man får bort fettet med metallpartiklar och lägger dit lite nytt.
Ge den några timmars användning mellan bytena.
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

Hmm... han funderar ju på att ansluta den via gameport eller nåt.
Bricklayer på frugalsworld forumet pysslar ju med att göra en basplatta med LVDTs som man pluggar i istället för potarna och sen skruvar fast under stickan isf den vanliga plåten. Det är jag mer intresserad av och med den lösningen får man ju också samma feel som en riktig F-16 sticka.
Mvh  - Stefan -