News:

No significant change

Main Menu

Kanske får en Gripen iallafall..

Started by Assassin, August 01, 2002, 14:29:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Assassin

För er som kanske hänger runt på www.f4community.com's hemsidor har kanske märkt inlägget i Main forumet kallat JAS39 Gripen. Jag fick igång lite folk att börja arbeta på en Gripen till Falcon och folk där behöver bilder och liknande så om ni har lust kan ni ju alltid gå in där och maila folket lite, så det är mer folk som arbetar på ett Gripen projekt till Falcon. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

QuoteOriginally posted by Assassin

För er som kanske hänger runt på www.f4community.com's hemsidor har kanske märkt inlägget i Main forumet kallat JAS39 Gripen. Jag fick igång lite folk att börja arbeta på en Gripen till Falcon och folk där behöver bilder och liknande så om ni har lust kan ni ju alltid gå in där och maila folket lite, så det är mer folk som arbetar på ett Gripen projekt till Falcon. :)

Ahhh! COol! Jag är med *gräver i bildsamlingen på hårddisken*...

Griffin
snappahead

Fozz

Trevligt och se.
Ska se om man kan bidraga med något. Kanske kan få användning för min Gripen modell på nåt sätt.
Alla generaliserar...

Phlerp

Har tittat lite på vad man behöver veta för att göra nya modeller i F4. Jag har precis installerat LOD Editor så, ännu så länge vet jag inte så mycket. Det viktigaste dock: Det verkar som om formatet som LODEditor kan ladda är 3DS och max antal polygoner påstås ligga runt 2500.

weezer

Har i tysthet suttit och följt Gripen drömmarna här på forumet, och i smyg börjat jobba med cockpiten...fick problem med sidopanelerna dock, eftersom det inte finns så mycket bildmaterial på nätet...till min stora förtjusning träffade jag en Gripen pilot från min hemstad under Nolia mässan i Piteå..han guidade mig runt i cockpiten..en 37:a i och för sig men ändå...och vi började snacka om simulatorer osv..jag berättade mina planer och frågade om han kunde hjälpa mig med ordentliga bilder...javisst men det fanns visst delar på vänstrerpanelen som var hemliga..dessa skulle jag få klara mig utan....men hey..vi är ett steg närmare..:)
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

Phlerp

coolt! :)

Varje gång jag träffar en stridspilot får jag en känsla av att Gud eller vem det nu kan vara sitter någonstans och hånskrattar åt mig för att jag aldirg haft förutsättningarna. Än värre är det när man träffar folk med förutsättningarna men utan ett uns av flygintresse... Då vet man att det finns ondska i världen ;(

Assassin

Jag hade helt för mig att Gud inte bara var en person utan flera, nämligen folket bakom Falcon 4 och SPx. :D

(och såklart den wingman som röjer upp när man har en Su-27'a kl 6. klart gudasänd :p)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

:)

Weezer: Cool! Kan du få honom att ta några bilder till min samling med ;)

Allvarligt, det är ju skitskoj med allt som händer. Även om Falcon motorn har dåliga förutsättningar för att lägga in en Gripen cockpit så stormnjuter jag av att se alla som samarbetar mot ett gemensamt mål som är så intressant!

Ja... vad gäller piloter. Jag är givetvis avundsjuk men samtidigt är jag ju glad för annat som de kanske inte har. Man får försöka se det så! Och de är ju inte mer än människor, eller hur? :-) Det blir lite knasigt när en yrkeskategori blir nästintill gudaförklarade bara för att det är så "avlägset" det de sysslar med. Men fasen, det hade varit gött. Vad som maler mest hos mig är att jag aldrig ens provade så jag vet inte ens om jag hade förutsättningarna (jag bara antog att jag inte hade det). Sedan har jag alltid tagit för givet att det är pilot som är det ultimata målet bara för att jag är flygintresserad. Men det finns ju annat. Mek. Fotograf. Flygledare. Haveriutredare. U name it. Jag tror nog drömmen för mig vore att få jobba med stora haverutredningar - har alltid fascinerats av tekniken bakom flygningen och varför den funkar eller snarare inte funkar ibland.

Nåja... själv sitter man ett jobb som alla har väldigt klara åsikter om hur det är... men så är det för alla tror jag. Vem har inte sett sitt yrke på film bara för att fullkomligen skaka av frustration/skratt/förvåning över hur de målar upp ens yrke/intresse...

Back to work! :D

snappahead