Sevärdheter i närheten av Göteborg?

Started by Obizzz, July 30, 2002, 17:52:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

Någon här som har något bra tips på ställen man bör besöka i Göteborg eller området däromkring? har ni inget snabbt svar så hoppa över det då jag åker imorrn 31/7...
t ex bra affärer eller annat man bör besöka.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Ett besök pä Naturhistoriska är ju givet. Sedan får du ju ta svängen förbi Sjöfartsmuseet också. I samband med Naturhistoriska måste du gå en sväng i Slottsskogen och titta på säldammen och flamingosarna... =)

Allvarligt talat. Nordstan (Femmanhuset) har många av de vanligaste affärerna att shoppa i. Inte långt därifrån ligger Kompassen, med bl.a. Solo, NK och andra trevliga klädaffärer.

Ett tips om du gillar musik. Kika in på en tvär gata i närheten av Kompassen. Där hittar du Dolores med massor av coola tidningar och musik.

Vasagatan har många mysiga små caféinrättningar... Mycket vackra flickor att titta på här... ;)

En tur med Paddan på i kanalerna är given förstås, och när du ändå är igång och roar dig kan du lika gärna gå på Liseberg och åka Höjdskräcken, min favorit... :)

EDIT: Hahaha, så här går det när man skriver meddelanden på "lunchen", mitt i natten... =)
Det skall så klart stå "på" i början och ingen särskrivning i "tvär gata"... =o)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names