News:

No significant change

Main Menu

Ljudproblem+frågor

Started by griffin, July 09, 2002, 14:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Hej!

Alla röster i Falcon hakar upp sig. Jag undrar om det är nån som stött på nåt liknande eller om jag skall börja gräva i min dators inställningar/ljudkortsdrivisar etc

Finns det mer högupplösta cockpits ute? Såg att det finns på G men den som följer med är ganska plottrig (nåja...)

Nåt annat? Inte vad jag vet men alla tips för en bättre upplevelse emotages tacksamt!

Jens
snappahead

Fozz

Vad har du för ljudkort då? Senaste drivrutinerna?
Jag har inga problem med mitt SB Live.
Du kan ju alltid testa o pilla på inställningarna i SP config. Finns ju lite o testa där angående ljudet. Testa o stänga av 3D sounds och sätt på Old sound algorythm, eller om du redan gjort det, så testa tvärtom. :)
Hjälper inget av det så...ja....ingen aning.

Min orginal 1024x768 SP3 cockpit är lite skum också, vissa delar är inte så "skarpa" som dom brukade vara.
Förutom det så funkar den bra för mig, och min lilla 17" skärm.
Alla generaliserar...


griffin

QuoteOriginally posted by Fozz


            Vad har du för ljudkort då? Senaste drivrutinerna?
Jag har inga problem med mitt SB Live.
Du kan ju alltid testa o pilla på inställningarna i SP config. Finns ju lite o testa där angående ljudet. Testa o stänga av 3D sounds och sätt på Old sound algorythm, eller om du redan gjort det, så testa tvärtom. :)
Hjälper inget av det så...ja....ingen aning.

Min orginal 1024x768 SP3 cockpit är lite skum också, vissa delar är inte så "skarpa" som dom brukade vara.
Förutom det så funkar den bra för mig, och min lilla 17" skärm.

(Jag har SB Live Audigy med senaste drivisarn (vad det verkar) och inga rapporterade fel på diverse diagnosics)

Okej, det funkade när jag slog på 'old sound algorithm'. Borde inte behövas, det är ju beprövade grejer jag har. Skumt. Om nån vet mer så är jag fortfarande intresserad men nu slipper jag att bli terroriserad av en upphakad röst.

Hehe... jag vet inte vad det kallas (flatspin, ävem om den inte roterar?) och om det är nåt speciellt svårt att framkalla men jag fick flygplanet att skjunka som en sten liggandes i horisontalläge. Som att åka hiss. Kul... i alla fall i en sim!

Jens

snappahead

Obizzz

Du menar en deep stall? som tas upp i manualen hur man kommer i och hur om jag inte minns fel var dock ett tag sen jag lyckades med en sån..
vet inte om det var lättare att hamna i förut men känns så iaf
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst