News:

No significant change

Main Menu

Combat Helo

Started by Salsam, April 10, 2014, 21:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Tänkte passa på och uppmärksamma er på en ny helikoptersim som är på G att släppas som Steam greenlight.
Nämligen Combat Helo - http://www.combat-helo.com/
Richard Hawley var med och jobbade på JaneÃ,´s Apache Longbow 2 och har sedan dess i omgångar jobbat på en egen uppföljare. Det har tagit några år men nu börjar det äntligen bli klart nog för en tidig release.
Första steget blir en enkel "Gunnery Range", för att sedan kläs på med dynamisk kampanj och multiplayer och multicrew a lá "Long bow"

Artikel med skaparna kan läsas här - http://combatace.com/topic/81874-game-developer-interview-tricubic-studios-combat-helo/

https://www.youtube.com/watch?v=bYV9v9WCYuE

Spännande att se hur det bli när det är färdigt  :)

Lupson

Japp, vore fantastiskt om Combat Helo äntligen blir något. Måste ju vara 10 år han jobbat på den utan att komma i mål. Får mig osökt att tänka på det där Falklands-spelet "Jet Thunder" som har en liknande bakgrund.

Jag vet ju själv hur det är att försöka hålla igång hobbyprojekt på fritiden - och då är mina små programmeringsprojekt i regel betydligt blygsammare än fullständiga flygsimulatorer, minst sagt.

Combat Helo ser bra ut!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Jaha, han var med på LB2? Det var som attan, hade jag ingen aning om. Korresponderade ändå lite med RH en gång i tiden och det nämnde han inte. Förklarar varför han tycktes ha ovanligt bra förutsättningar för en "glad amatör". :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus