News:

No significant change

Main Menu

Göteborgsservern

Started by bALoO, July 02, 2002, 01:14:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

bALoO

Kriget tog slut i den kampanj som varit igång ett tag nu så vi har startat om servern. Inställningarna var kanske inte optimala i den förra kampanjen så vi har försökt förbättra dem denna gång. Förlagt paketen till centrala delen och ändrat lite i fördelningen av mål för uppdragen. I övrigt så skall de plan som nu skjuts ned i kampanjen verkligen vara nedskjutna så se till att plocka hem kärran ;)

/bALoO

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

KeyCat

Tjena Baloo!

Har varit lite off på Falcon 4 den senaste veckan men skall försöka med bot och bättring.

Vill passa på att tacka er i GBG ännu en gång för att ni hostar SP3 och TS servern och all tid ni lägger ner på att hålla igång kriget!

Vem vet ni kanske även har planer på att dra upp en OFP server nu när OFP: Resistance är släppt ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

bALoO

Vi lirar inte OFP så mycket, men finns det en linux-server för OFP så skulle det ju vara möjligt att slänga upp en server ändå.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

SledgeHammer

Jag har inte heller flugit nåt nu på sistone (online) men det beror bara på bra saker. Pillar för fullt på en uppiffad Korea2005 kampanj så att vi har något trevligt till KVÄKet i Gbg. =)
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Har inte hunnit testa OFP: Resistance men den verkar cool och nätkoden har förbättras väsentligt sedan vi lirade med er förra hösten! Hosten behöver dock sitta på en fet lina om man är många (16+) och det var därför jag tänkte på er. Känner du/ni för en testrunda senare så är det bara att hojta...

Vad det gäller server så finns det bara i nuläget en dedikerad server för Windows 2K/XP (kräver ingen CD och har remote admin möjlighet) men det ryktas om att BIS håller på med en Linux port...

Åter till F4 innan jag får på huvet ;) . SH, den där modifierade Korea 2005 kampanjen låter spännande!

/Christer (a.k.a KeyCat)

Phlerp

Problemet är begränsning i antalet datorer. Falconservern går på en dator som inte gör något annat och det är bra eftersom man inte kan göra något annat när servern går. Tyvärr har vi just nu inga fler sådana datorer så vi kan inte ha en permanent OpF-server uppe, men jag kör iaf gärna en omgång någon gång då och då. Om det skulle komma en Linuxportning så skulle det förstås sätta allt i ett helt nytt ljus :)

KeyCat

Helt OK Plerph!

/Christer (a.k.a KeyCat)

PS: Fick tag på OFP: Resistance idag och det skall bli skoj att se vad den nya ön har att erbjuda :)

Phlerp

Nu ligger dom illa till i norr. Mirim har numera zero, none, nada, cero, zéro, Null, ninguno, aucun, Keiner, nessuno MiG29:or. Det vill säga inga alls.