News:

No significant change

Main Menu

Replays

Started by Horizon, April 06, 2012, 10:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Ibland händer det att man får till en riktigt bra match med Löwen. Får du ingen i ryggen eller sidan är sidescrapingtaktiken jäkligt bra med den vagnen. :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20130627_2102_germany-Lowe_14_siegfried_line.wotreplay

Quote from: NeoDenna runda tar jag midsommar på  Inte min förtjänst direkt men det var skönt att få skjuta på lite måltavlor

Hehe, fina träffar där och ett gäng fiender som säkert svor och gormade "nooooobs!!" till höger och vänster. Men jag måste säga att den där jäkla 268'an är så sjukt OP'ed med sin rörlighet, sitt sluttande pansar och snabbladdande kanon. Hade jag försökt mig på något liknande med JgpzE100 så hade jag varit ett rykande vrak första gången jag tittade över kullen. Men så där tycker man ju alltid om vagnar man själv inte har... ;) :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

KV-5 fungerade bra trots mina inledande bistra kommentarer. En jäkla massa pengar och xp blev det till slut, trots att jag siktade som en kratta emellanåt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20130709_0000_ussr-KV-5_73_asia_korea.wotreplay

NeoBlood

Stilig runda!! Man kan ta rejält med stryk i KV-5:an verkar det som.
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

Quote from: NeoBlood on July 09, 2013, 11:16:29
Stilig runda!! Man kan ta rejält med stryk i KV-5:an verkar det som.

Ibland, ibland inte. Det beror på hur duktig fienden är på att sikta. :) KV-5'an har trots allt några riktigt feta weak spots - båda tornen i fronten, luckorna på taket t.ex. Men blir man högt tierad och fienden inte riktigt träffar rätt, så... Vissa fighter är över på några sekunder. I strid med tier 9 och 10-vagnar håller man sig bäst i bakgrunden och skjuter HE. :)

Horizon

En av mina roligaste rundor i KV-5'an. Fan att jag ska missa så många avgörande skott och dessutom glömma av att byta från HE till AP. Till slut var de överallt de asen. Tur att man är gjord av ryskt kvalitetsstål och har ett litet hum om vart man ska vända vagnen. :) En fet kista pengar samt ett litet erkännande blev det iaf på slutet.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17333969/20130715_2023_ussr-KV-5_01_karelia.wotreplay

NeoBlood

Stilig runda!! Synd att jag valde LöWen istället för KV-5:an. Tyckte Löwen var så enformig så att jag senare sålde den... KV5:an verkar ju vara riktig skoj att köra.

Fick köpt mig ett nytt åk idag... IS-7:an fick tyvärr säljas men har min E5:a kvar som T10 Heavy i alla fall.

Skön första runda

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62947532/20130715_2125_ussr-T62A_37_caucasus.wotreplay
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500

Horizon

Aha, det var som attans. Det här kan bli kul, jag som alldeles strax har råd att köpa mig en E-50M. :) Du fick till en riktigt bra runda där. Snabb som attans i svängarna, laddar snabbt och kanonen gör bra med skada. Vagnen är låg och fin och har bra rundning på tornet, så sticker du bara upp överdelen så är det överjävligt att möta dig i den. E-50M vet jag inte så mycket om, vi får se hur den klarar sig. Saknar iaf min gamla E-50 rätt bra nu sen jag sålde den för att ha råd med JgPzE100.

KV-5 är "både och". Ibland är man tokkörd i den eftersom den är så långsam i starten och långsam i vändningarna, men den laddar iaf rätt snabt och kan ta en hel del stryk om man inte blir tierad med nior och tior. Löwen kör jag numera nästan bara som sniper och håller mig i skydd i de bakre leden. Låter andra spotta och använder den träffsäkra kanonen på det sätt som den är tänkt att användas. Också en för jäkla långsam och trög vagn, så hamnar man för tätt inpå fi är man körd både framifrån och bakifrån...

Edit: Jaha, då har jag kört tre matcher i E-50M och det har slutat i tre katastrofer. Jag tror jag är odödlig... vilket antagligen är orsaken till att det går så illa... Tror jag får ta det lite lugnare.

NeoBlood

Im in Löwe ;) Inte spelat några tyska vagnar förutom deras arty... tills nu. Inte riktigt sant då jag haft en Pz II:a och en Marder ;)

Jagd Panthern är ju underbar. Ny favorit faktiskt...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/62947532/20130828_2148_germany-JagdPanther_36_fishing_bay.wotreplay

Over and out