News:

No significant change

Main Menu

Fluffservern - briefing

Started by Phlerp, June 22, 2002, 01:46:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Satt förra natten och experimenterade lite och upptäckte att det går att ge order till marktrupperna om än i begränsad skala. För att se i vilken utsträckning detta påverkar kriget drog jag upp hastigheten och lät bli att flyga några uppdrag, barar flytta trupper. Och på några dagar hade jag nästan lyckats ta hela sydsidan av Seoul.
Eftersom det går ganska dåligt i kriget så utnämnde jag mig själv till fältmarschalk och har börjat smida planer för hur vi skall vända på det här. Till att börja med tänker jag öppna upp en offensiv mot Seoul samtidgt som vi fortsättningsvis bör hålla tätt på östfronten. Ett par sprängda broar har fixat det så det enda vi behöver göra där är att se till att de förblir sprängda. Jag kommer i den här tråden ge löpande information om hur jag planerar och vilka mål som är prioriterade. Naturligtvis betyder det inte att man inte får gå in på servern och göra sina egna uppdrag och helt strunta i mina stora planer. Dessutom kan ni ju alltid avsätta mig som CO om resultat uteblir.

Phlerp

Day 9, 15:07

Briefing:
---------
Sydkoreanska styrkor kraftsamlar söder om Seoul för en kommande offensiv. Innan offensiven påbörjas krävs att alla broar i Seoul bombas samt att de tyngsta styrkorna i södra Seoul reduceras. Samtidigt måste Nordkorenska styrkor hindras från att återuppta sin offensiv på östkusten. Hotet mot Pusan är för tillfället avvärjt men det är för tidigt för att på börja en offensiv i området.



Mål-lista:
----------

Broar:

Primära:
Kimp'o Bridge (väst om Seoul, norr om Kimpo airbase)
Ponggok-tong Bridge [norra] (öst om Seoul)
Majeon-ri Bridge (öst om Seoul)
Eui Chang Bridge (ganska långt ner på östkusten)
Imunam Bridge [norra] (precis bredvid Eui Chang Bridge)
Imunam Bridge [västra] (precis en liten bit väster om Imunam Bridge [norra])
Samt alla broar i Seoul

Sekundära:
Imunam Bridge [södra] (pstrax väster om Pohang airbase en bit ner på östkusten)
Heunghae Bridge (ganska långt ner på östkusten)
Yeonghae Bridge (ganska långt ner på östkusten)
Euiseong Bridge
Andong Bridge
Bonghwa Bridge
Ponggok-tong Bridge [södra] (öst om Seoul)

Flygbaser:

Primära:
Kimpo Airbase
Ongjin Airbase
Haeju Airbase
Mirim Airbase

Sekundära:
Taetan Airbase
Pukch'ang-up Airbase
Hwangju Airbase
Kaech'on Airbase
Koksan Airbase
Kwail Airbase

Andra mål:

Primära:
Alla styrkor i södra och västra Seoul
North Seoul HQ
Bayonne Sinal Site (sydost om Seoul)
Unho-ri Radar Station (väster om Seoul)
Onsu-ni Radar Station (väster om Seoul)
Luftvärn i allmänhet

Sekundära:
Alla styrkor i området kring Gunwi (sydöstra frontavsnittet)
Alla styrkor i området mellan Sinlyeong och Yeongcheong (sydöstra frontavsnittet)
Alla styrkor i omrödet kring Pohang och Kyongju (sydöstra frontavsnittet)
Tobongsan Ammunition Depot (norr om Seoul)
Icheon Storage Area (sydost om Seoul
Hajin Depot (öster om Seoul)
Radar Site 6 (nordost om Seoul)
Radar Site 4 (nordväst om Seoul)
Radar Site 7 (norr om Seoul)


*******************************************
Primära mål är de mål som prioriteras, sekundära är mål som är viktiga men som för tillfället inte prioriteras. Målen står kvar på listan även om de är 0% användbara eftersom det är viktigt att hålla dem kvar på 0%. Mål som inte längre är viktiga tas bort från listan vid nästa briefing.

bALoO

Körde lite bro-jakt. Som det är när jag nu lämnar servern så är Kimp'o Bridge borta och lika så alla broar i Seoul förutom en som ligger på 50%. Ponggok-tong Bridge [norra] var redan bortskjuten men den har en extra BSU-50 i sig så det tar förhoppningsvis lite tid att laga den.

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

zebra

"Zebra signing up for duty." Jag joinar under morgondagen för att köra några missions.


Dewe

Hittade en mycket intressant artikel om kampanjer. Handlar om offline-kampanjer, men det mesta borde väl gälla online-dito också... http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=&postid=209763#post209504

/Dewe

KeyCat

#5
Hur gick det igår efter jag hade lämnat servern? Verkade vara lite backflyt för jag exploderade mid-air i första uppdraget och i andra hände skumma saker vid take-off och det verkade som om jag var i min egen värld utan er andra så jag disconnecta :-X

ctrl: Om du vill ta en titt på de ACMI som jag spelade in förra veckan så hittar du dem på följande URL...

http://keycat.no-ip.com

Som jag nämnde igår så står du och SH periodvis still och på 0 ft. Är detta en känd bugg i SP3?

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

Day 10, 14:29

Briefing:
---------
Offensiven mot Seoul har påbörjats, men drabbades genast av ett bakslag. Efter att Seoul Airbase tagits tillbaka slogs den sista av de två broarna ut söder om Seoul. Dessa broar var den anda vägen till Seoul för våra styrkor och därmed skars möjligheten av att föra in förstärkningar. Dessutom Får våra trupper i Seoul inga supplies. Detta har lett till att vi pressar för att öppna en ny väg till Seoul. Därför har Ponggok-tong Bridge (södra) tagits bort från listan över prioriterade mål. Denna bro får inte bombas utan bör betraktas som ett av de viktigaste objekten att skydda.
Mest prioriterat är nu CAS i södra Seoul-området, men pga att Nordkorea har ökat trycket på det sydöstra frontavsnittet kan CAS även behövas där. Alla broar i Seoul är utslagna och måste förbli stängda så det är viktigt att kolla dem med jämna mellanrum.

Mål-lista:
----------

Broar:

Primära:
Changhowon Bridge (sydost om Seoul)
Hungho-ri Bridge (sydost om Seoul)
Yeoju Bridge (sydost om Seoul)
alla broar i Seoul
Kimp'o Bridge (väst om Seoul, norr om Kimpo airbase)
Ponggok-tong Bridge [norra] (öst om Seoul)
Majeon-ri Bridge (öst om Seoul)
Eui Chang Bridge (ganska långt ner på östkusten)
Imunam Bridge [norra] (precis bredvid Eui Chang Bridge)
Imunam Bridge [västra] (precis en liten bit väster om Imunam Bridge [norra])

Sekundära:
Imunam Bridge [södra] (strax väster om Pohang airbase en bit ner på östkusten)
Heunghae Bridge (ganska långt ner på östkusten)
Yeonghae Bridge (ganska långt ner på östkusten)


Flygbaser:

Primära:
Kimpo Airbase
Ongjin Airbase
Haeju Airbase
Mirim Airbase

Sekundära:
Taetan Airbase
Pukch'ang-up Airbase
Hwangju Airbase
Kaech'on Airbase
Koksan Airbase
Kwail Airbase

Andra mål:

Primära:
Alla styrkor i södra och västra Seoul
North Seoul HQ
Bayonne Signal Site (sydost om Seoul)
Unho-ri Radar Station (väster om Seoul)
Onsu-ni Radar Station (väster om Seoul)
Luftvärn i allmänhet

Sekundära:
Alla styrkor i området kring Gunwi (sydöstra frontavsnittet)
Alla styrkor i området mellan Sinlyeong och Yeongcheong (sydöstra frontavsnittet)
Alla styrkor i omrödet kring Pohang och Kyongju (sydöstra frontavsnittet)
Tobongsan Ammunition Depot (norr om Seoul)
Icheon Storage Area (sydost om Seoul
Hajin Depot (öster om Seoul)
Radar Site 4 (nordväst om Seoul)


*******************************************
Primära mål är de mål som prioriteras, sekundära är mål som är viktiga men som för tillfället inte prioriteras. Målen står kvar på listan även om de är 0% användbara eftersom det är viktigt att hålla dem kvar på 0%. Mål som inte längre är viktiga tas bort från listan vid nästa briefing.

Phlerp

#7
**************************************************
*    NEWSFLASH   NEWSFLASH   NEWSFLASH   NEWSFLASH      *
**************************************************

Day 10, 15:10

Tankbataljonen som vi reducerade igår kväll är nu påväg söderut mot Suwon tillsammans med flera artielleribataljoner och en luftvärnsbataljon. Om vi skall kunna behålla den mark vi just tagit behöver dessa slås ut snarast möjligt.

Dessutom är är en mycket reducerad tankbataljon och två bandartilleribataljoner påväg mot  Changhowon (sydost om Seoul). Dessa hotar att skära av vägen vi försöker ta mot Seoul. Vi behöver antingen slå ut dessa styrkor eller åtminstone ta ut Chonghowon Bridge innan de tar sig över.