News:

No significant change

Main Menu

Intressant CBU (CBU-97)

Started by Horizon, June 20, 2002, 14:27:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Är det någon som provat DENNA CBU i Falcon4?

Satt och filurade lite på hur effektiv den egentligen kan vara.

Sledge? Någon annan?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

#1
Lite som en Fonus minus fast i större kvantitet. Den finns med i SP3 men jag har hittills inte haft så stor utdelning när jag använt den. Kanske för att stridsvagnarna är för glest utplacerade i falcon, eller för att man är bortskämd med många träffar med de andra CBUerna. Helst skulle jag se att nordkoreanerna parkerade sina tanks i fina täta rader ute på en åker så att jag kunde träffa dom lite lättare ;)

SledgeHammer

Jepp, skoj vapen men tyvärr så simuleras inte "skeet" stridsdelarna individuellt. Som med alla CBUer, grafiken är just grafik och effekten är en uppblåst explosion med lite tillpulad träffprocent.

CBU-97 SFW består av en SUU-66/B TMD (har jag för mig) och den innehåller 10st BLU-108/B substridsdelar som efter spridning vecklar ut en fallskärm och inväntar rätt höjd innan de tänder en raketmotor som sätter rotation på saker och ting. Straxt därefter släpper varje substridsdel 4st "skeet" projektiler som består av en RSV laddning och en IR målsökare, hittar de inget mål så detorerar de iaf efter en viss tid.
CBU-105 är på G också och då byter de ut stjärtdelen mot en WCMD (Wind Corrected Munition Dispenser). Allt för att få substridsdelarna dit de vill.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Mina favoritvapen just nu är CBU-87 CEM, HARM och Mk-84
Möjligen GBU-24 istället då... eller AGM-65D... eller Rockeyes... eller.......

8-)
Mvh  - Stefan -


Horizon

Okej på ovanstående.

Mina favoriter just nu är GBU-24 och AIM-120 i MadDog mode... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Favoritfiende är Su-27. Speciellt med ctrl som "AWACS" så att man kan smyga sig på dom och AMRAAMa dom hårt innan de ens vet att man finns där =)
Mvh  - Stefan -


Lupson

#6
Fluff och Moi körde lite anti-armour missions igår och vi debatterade lite vilken bomb som är bäst för tanksbekämpning. Det verkar som om de flesta CBU är för klena för att slå ut tanks. Rockeyes och CBU-87 är ju rätt bra, men dom plockar väl BMPs och lastbilar främst. En direktträff med en Mk-82 då? Slår det ut en T-62? Inte för att jag skulle lyckas träffa, men...
Vilken CBU rekommenderar ni? Det finns ju en herrans massa men de flesta saknar ju kommentarer så jag som inte utvecklat min vapenfetischism att gälla CBU än är tacksam för fina tips!

Har annars för mig att man kunde fixa rätt många mål genom att bara lägga en Mk-84 mitt i smeten. :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Mk-20, CBU-87 CEM och CBU-97 SFW är ju gjorda just för att förstöra pansar och APC. Jag brukar lasta 6st AGM-65D och 4st CBU-87 eller -97 men det är ju jag det =)

GBU-22 kan man använda för tank-plinking också och i Desert Storm så använde F-111:orna vanliga Mk-82 för samma sak. Det lönar sig med bra sikten...
Mvh  - Stefan -