News:

No significant change

Main Menu

Moderaternas mörka ideologi

Started by Baztid, September 18, 2010, 14:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Baztid

Ja vilket jävla skitval!
Man får verkligen hoppas att man får behålla hälsa och arbete. Det känns verkligen inte tryggt annars.
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Du får besöka mig och Filur i "så här blir vi miljonärer"-tråden, så kan du få lite tankar kring investeringar som kan trygga din framtid om du är orolig att staten inte ska göra det åt dig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Quote from: Baztid on September 21, 2010, 18:18:24
Ja vilket jävla skitval!
Man får verkligen hoppas att man får behålla hälsa och arbete. Det känns verkligen inte tryggt annars.

Tänker du att Alliansen varje gång de vinner valet vrider politiken ännu ett snäpp åt höger? för vi har ju redan haft fyra år av blått styre. Jag menar att du borde kanske ha känt dig lika otrygg för två år sen då.

SD som akut hot mot den sociala välfärden vet jag inte... kanske mot den kulturella ute i kommunerna.. för den eventuella minoritet som inte dyrkar nationalromantik.  :D

Horizonten har en poäng, men såvida du inte är ett geni tar det rätt lång tid att skapa en sådan trygghet.

Phlerp

Kampen fortsätter och mona är den store ledaren!
Insikter från insidan av partikansliet:
http://svenerland.wordpress.com/

Baztid

Quote from: Horizon on September 21, 2010, 18:43:18
Du får besöka mig och Filur i "så här blir vi miljonärer"-tråden, så kan du få lite tankar kring investeringar som kan trygga din framtid om du är orolig att staten inte ska göra det åt dig. :)

Förväntar mig inte att staten ska trygga min framtid.
Men däremot vid ohälsa eller arbetslöshet så har ju blocket aka "packet" sett till att skapa större klyftor och svårare förutsättningar för den vanlige svensson. Jag är ju med i facket som dom flesta vilket har kostat mig en förmögenhet sedan packet såg till att dubbla avgifterna som ex. Speciellt under tider jag inte jobbat heltid. Har inte heller ambitionen att börja städa på heltid åt McDonalds i nån stockholmsförort så med andra ord kan ju risken finnas att man blir avstängd och hamnar utanför samhället vid ev tillfällig arbetsbrist i mitt yrke här uppe.

Nog har man sett mycket elände redan under dom senaste 4 åren för att veta att de inte kommer gå mot de bättre på långa vägar.
SD är väl inte direkt vad jag är mest orolig över när de handlar om min framtid..
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.