News:

No significant change

Main Menu

Moderaternas mörka ideologi

Started by Baztid, September 18, 2010, 14:56:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Salsam


Phlerp

Helt opolitisk åsikt om den där filmen:
Oavsett vilket parti man sympatiserar med måste alla inse att det har absolut ingen relevans att ett parti sa nej till avskaffandet av dödsstraff eller nej till kvinnlig rösträtt för snart hundra år sedan. Personerna som hade de åsikterna och tog beslut på den tiden är sedan länge pensionerade och döda. Det enda relevanta måste ju vara vad man säger och gör idag. Alla försök att säga något annat är bara demagogi och dålig retorik.

Subroc

Håller med Salsam, visst kan vi diskutera enstaka politiska frågor men anser att valpropaganda (jag förutsätter att den videon inte är ett hemmabygge utan sponsrad av nått politskt parti eller förening) hålls bäst utamför forumet.

om det ska vara några partipolitiska konfliker här inne ska det vara borgar brackor VS pöbeln dogfight i il2 eller Ådalen PvP i arma ;D

Baztid

Jag tyckte mest den var lite rolig. Även om den kanske är baserad på fakta etc.
Idag får vi rösta iaf!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Subroc

utfört sin medborgeliga plikt - check!

Horizon

Quote from: Phlerp on September 18, 2010, 22:46:27
Helt opolitisk åsikt om den där filmen:
Oavsett vilket parti man sympatiserar med måste alla inse att det har absolut ingen relevans att ett parti sa nej till avskaffandet av dödsstraff eller nej till kvinnlig rösträtt för snart hundra år sedan. Personerna som hade de åsikterna och tog beslut på den tiden är sedan länge pensionerade och döda. Det enda relevanta måste ju vara vad man säger och gör idag. Alla försök att säga något annat är bara demagogi och dålig retorik.

+1 på den.

Jag har varit i Köpenhamn i helgen, men poströstade i rådhuset i fredags.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Kul vinkling, men jag hatar verkligen att alla socialrealistiska reportage måste ha melankolisk ödesmättad musik. Man kan väl få tänka och känna själv? Eller sätt åtminstone dit musik av Bathory eller Dimmu Borgir.

Jaha, då har vi fått fan att ro iland under fyra år, eller ett parti som gör det möjligt för politiker att efter 30 år överhuvudtaget andas något om kritik av förd invandrings- och flyktingpolitik. K-G Bergströms kommentar om Björn Söders fingertoppskänslan var i alla fall underhållande.  :)