News:

No significant change

Main Menu

Vad görs?

Started by Rivvern_, April 17, 2010, 19:03:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Horizon

Quote from: Dubble0zeroYes det snöar! Då slipper jag vara jätte bitter över att jag förlorade körkortet förra veckan...

Ser man på! Gratulerar gratulerar. Hur fort? Vart? Hur många? :) (Almost) been there, done that.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Quote from: Dubble0zero on April 21, 2010, 13:33:30
Då slipper jag vara jätte bitter över att jag förlorade körkortet förra veckan...

Fy vad surt! Vet hur det känns...

Horizon

Quote from: RedRiver on April 21, 2010, 18:58:28
Quote from: Dubble0zero on April 21, 2010, 13:33:30
Då slipper jag vara jätte bitter över att jag förlorade körkortet förra veckan...

Fy vad surt! Vet hur det känns...

Vad var det du gjorde? Körde med frostat glas? Själv klarade jag mig eftersom farbror blå var så vänlig och drog av 5 km/h från lasern så jag hamnade på 29 km/h för fort.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

#11
Quote from: Horizon on April 21, 2010, 18:35:08
Quote from: Dubble0zeroYes det snöar! Då slipper jag vara jätte bitter över att jag förlorade körkortet förra veckan...

Ser man på! Gratulerar gratulerar. Hur fort? Vart? Hur många? :) (Almost) been there, done that.

114 på 80 väg söder om kungsör, vet inte hur länge än, men jag ringde och frågade, och han sa att det ska bli 2 månader, och det finns inget som ska göra att det blir mer i alla fall. Om jag skriver nått bra på lappen så kanske det blir kortare, men det vågar jag inte hoppas på.
Så länge det inte blir mer än 2 månader så är inte Islandsresan i sommar körd i alla fall, så det kunde ha varit värre.

Det riktigt irriterande är att det var i min gammla sura automat toyota...
Jag körde inte ens hoj och hade kul, det var bara en jobbigt irriterande lastbil i vägen som jag äntligen kunde köra om när det blev rakt...
Men men, tur att jag har en bra flickvän som kan köra runt med mig. =)

Va gjorde du River?
...000... =)

Rivvern_

Första gången: skrapade inte rutorna, träffade en "ungdomsfientlig" snut som gav mig vårdslöshet i trafik och spädde på rapporten. 3 månader indraget.

Andra gången: olycka vid ett övergångsställe, det var mitt fel så det blev ännu en vårdslöshet. 6 eller 4 månader indraget.

Dubble0zero

Fyfan, det är inte kul med oärliga poliser, jag hoppas att du anmälde honom eller nått.
Jag hoppas att polisens om skriver rapport om mig inte kommer att spä på nått, men det tror jag inte, han verkade vettig. Han påpekade att det inte är den roligaste tjänsten att sätta dit folk för fortkörning, och han sa också att han skulle skriva att det var bra väglag och bra sikt i rapporten, så det var "bästa" möjliga tillfälle att köra för fort på. Han använde in de orden, men det var kontentan i alla fall.
...000... =)

Horizon

Rivern, var det inte du som fick vår gruppbil att hamna på taket i ArmA på förra lanet? Det är tre "vårdslöshet i trafik" i så fall. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

När jag senare fick hela rapporten efter att jag erkänt och allt var typ klart såg jag att snuten hade skrivit

"...att med häftig undanmanöver undvek kollision med en buss."

Jag mötte en buss på vägen. That's it.
Det är det som gör mig så jävla sur. Klart jag skulle ha böter för att jag inte skrapade rutorna, men indraget körkort och 4000:- i böter för något som snuten hittat på.

Jag väntar fortfarande på på att hitta gubbjäveln med stukad fot någonstans...


EDIT: LOL @ Horizon. Så kanske det var, haha.