News:

No significant change

Main Menu

Vad görs?

Started by Rivvern_, April 17, 2010, 19:03:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Tråkigt att bli av med körkortet. Min fru jobbar med att se till att folk får behålla dem (till skillnad vad många tror när de hör vad hon jobbar med). Medicinska aspekten så klientelet är merparten äldre som ifrågasatts medicinskt. Trafikmedicin.

Att inte få köra bil, oavsett orsak, är oerhört laddat. Så mycket kan jag väl konstatera. Speciellt om det är ett irreversibelt beslut.

Kan för övrigt rapportera att fastna på fartkamera i 67 på 50-väg kostar 2800:-. Nej, det var inte jag. :) Men jag får vara med och betala...
snappahead

granQ

vad görs och vad kostar fartsynder..

Tja, jag pluggar i Mexico med min tjej.. så har gått i tshirt sen i december, satt i en park och slappade inne i stan och brände mig faktiskt efter 3 h i början av Januari, hörde något om det varit kallt, snöigt, och jävligaste på 100 år i Sverige... eller hur var det? :)

Riktigt cool skola här och kände "wow" när jag kom, kultuellt saknas en del men annars är de bra mycket mer "moderna" än högskolan i jönköping iallafall.. vanlig lektion i "global business mangement" hålls i en datorsal så att alla har tillgång till google/wikipedia och läraren förutsätter att man googlar uttryck man inte förstår och därför inte har någon ursäkt att inte ta del av diskussioner osv.. I love it :)

förra sommaren förlorade tjejen sitt körkort.. rent fysiskt alltså precis när vi skulle på utflykt. En polis stannade oss och sa att tjejen hade kört olagligt, de hade allt på kamera och detta skulle bli jätte dyrt.. polisen kunde dock överväga att ge oss en varning om vi gav han en "tugga". Vilket är vanligt men tjejen vägrade betala mutor (ja, det är vad det handlar om, vi hade inte gjort något fel). Då började han fråga om körkortet och det saknades ju.. så äntligen fick han något att använda mot oss. Slutade med fick betala runt 500 kr.. inte kul då vi behövde de pengarna för betala vägtullarna när vi skulle hem och båda var fattiga :/

Själv har jag vält en gång med en moped, körde hem på natten, ingen trafik.. tittade på trafikljusen när jag var mitt i "oj de var ju röda!" så jag panikbromsade och när hastigheten nådde noll så fick jag inte ned foton tillräckligt snabbt och välte... enda jag har på mitt samvete. Inga böter, inga incidenter och har kört mope i thailand när jobbade där, i Mexico city och på landbyggden.. jobbat som väktare (med bil) och körde ut korvar åt ett lokalt företag.. (nära smälla med ett rådjur en gång, körde över på andra körfältet och passerade den i runt 90 km/h.. ).

Kan tillägga att jag nu även har internationellt körkort så kör mer eller mindre lagligt här med.. även om lagligt kör ingen... att få möte på enkelriktade vägar är standard här :)

Dock brukar engen reta mig för jag en gång körde över en kvinna... i Operation flashpoint....
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Baztid

Tänker inte röra i ovanstående inlägg ens med en 3m lång käpp! Kan ja börja med att skriva..  ;D

Jag jobbar på som Trafiklärare här i Luleå och har ganska fullt upp. Arbetet i Jokkmokk är avslutat för säsongen så nu kommer jag vara mera hemma under veckorna *yey game on*.
Nästa vecka ska jag börja med nya "moppekortet" eller AM-kort för er som hängt med i utvecklingen. Blir intressant att ta ut 15åringarna i stadstrafiken..
Kan passa på att nämna att jag förövrigt fått klartecken av chefen idag att jag kommer få gå utbildningen i Oktober för att få börja utbilda på MC!! Till sist...  ;)

Här i norr är vi ju lite sena med vårvärmen och asfalten, men idag har jag satt MC-batteriet på laddning och ska ställa på och försäkra imorgon.
Det blir nog en hel del av den varan från nu och framåt i sommar. Planerar iaf 1 ordentlig europatour i sommar men de får vi se hur de slutar.

Och ny disktant har jag oxå lyckats snärja varav såklart oxå är en orsak till att jag varit lite off på sista..  ;)
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.