Vem har den bästa Cougar-profilen för SP3?

Started by loke, June 12, 2002, 10:55:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

Är det någon som har en bra Cougar-profil? Den skall vara så äkta som möjligt. Den enda skillnaden jag vill ha är view på trim-hatten.

Jag vet att dylika finns, någon som har en URL?

TrakDah

Jag har en bra tycker jag.... Som dessutom uppfyller det du säger.

Finns på:
http://hem.bredband.net/b133051/TD%20F4SP3.zip


loke

Tack för tipset TrackDah, men den massar inte mig riktigt, det var för mycket skillnader mot den riktiga. En massa /I och /O? S3 används ju för FOV.

Nej, jag vill ha en ännu mer äkta, det känns lite dumt att sätta sig ner och göra en egen. Någon måste ju ha gjort en.

Dewe

Jag kör med Jagstangs profil, som jag har strippat på lite onödigt lull-lull. TMS, CMS sitter där de ska. S3 funkar både som FOV och shiftbtn.

DMS ligger tyvärr shiftad, till förmån för padlockview mm. Det kanske man ändrar på om man vill vara riktigt trogen.

Speedbreak funkar som den ska (lite logik för att det ska funka smidigt).

Microstickan är genomarbetad med två hastigheter och mouse på shift.

Uncage, RNG, ANT etc etc funkar perfekt.

Throtteln/AB-detent funkar fint, men kräver att man anpassar lite grann i TMJ-filen. Andra finesser på throtteln har jag strippat bort själv.

Nackdel: F4's keyboard-fil är lite ändrad för att allt ska funka. Men det är inga stora grejor.

Kolla in själv: http://www.falcon40.co.uk/sp3hotas.html


/Dewe

TrakDah

Min profil är som på riktigt i /O-läge och påbyggd i /I. FOV för S3 har jag skippat f.n. Jag tror inte du hittar en "riktigare" med all denna funktionalitet. Du ska veta (det vet du redan är jag säker på) att en riktig HOTAS har mycket färre funktioner än vi har. I gengäld är det enklare att trycka i en riktig cockipt...

/TD

SledgeHammer

#5
Nja, riktig och riktig...

DGFT/MSL OVRD:
 Vänster - DGFT Master Mode
 Mitten - A/A, A/G, NAV Master Mode
 Höger - MSL Master Mode

COM: (Upp när man tittar rakt på knappen, inte upp som den sitter på Cougar)
 Upp - VHF Transmit
 Ner - UHF Transmit
 Höger - Data link funktionalitet
 Vänster - Data link funktionalitet

MAN RNG/UNCAGE/GAIN:
 TOGGLES AIM-9 SEEKER BETWEEN CAGE & UNCAGE, MAN RNG/GAIN, N/A in A/G Master Mode
 ADJUSTS GAIN IN GROUND MAP, CONTROLS TARGET GAIN IN GMT

Pinky: (S3)
 SELECTS RADAR/HSD NORMAL OR EXPAND FOV
 SELECTS RCCE WIDE, MED, MED1, MED2, AND NAR  FOVs

Paddle Switch: (S4)
 DISENGAGES AUTO PILOT

Jag håller på med en egen tangentlayout och cougar profil. Jag tror nog att den kan bli ganska bra bara den blir färdig.
Mvh  - Stefan -


TrakDah

#6
Utan att vara ett försök till att ge mig in på denna fåniga diskussion:

DogFight: På riktigt är det enkelt att "klicka" på knapparna på DED. Kompenserar detta i mitt progam

Com: används inte i F4 som på riktigt, ger den andra funktioner istället.

Rng: Jag har Uncage- och andra likartade funktioner på den.

Pinky: FoV saknas, enkelt att fixa, men inte brytt mig. KOmmer säker i nästa version. Behövs dessutom för /I vilket INTE finns på riktigt.

S4: ojojoj vilken jätte-roll... Anser inte att autopilot är _värd_ att finnas på HOTAS, så gav den andra funktioner, men vill du ha AP på den, enklet att fixa.

/TD

SledgeHammer

Fånig och fånig... han ville ju ha realism.

ICP är en viktig kontrollpanel, ja. Därför bygger jag om lite i keyboardlayouten. Kommer att ha ICP på NUMpad pilar och INS DEL mm...

Com kan med fördel användas för tex TeamSpeak och Pinky knappen kan användas både som pinky och shift.

Angående Paddleswitchen så kopplar den ur autopiloten så länge man håller den inne, tex för att göra en korrigering, sen släpper man och planet flyger vidare på ny kurs.
Mvh  - Stefan -