News:

No significant change

Main Menu

World Of Tanks

Started by watar, February 18, 2010, 09:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Lägger till dig i spelet så kan vi köra lite tillsammans när det finns tid. Upptäckte att en polare från Gbg har spelat WoT ett bra tag och han hade över 1200 battles innan hardwipen härom dagen. Han rekommenderar ryska T-44, säger att den äger min Tiger. Vi får väl se. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

I all sin enkelhet är World of Tanks riktigt trivsamt. Har helt klart den där "bara en omgång till"-faktorn. Istället för att göra nytta (städa, diska, fixa med mat) här hemma medan lillen sov sin förmiddagslur så blev det 7-8 rundor i WoT. Fick dessutom ett par fina kills. Har nu testat både 2cm AKAN och 4.5cm kanon, föredrar nog 4.5cm trots allt. Sen finns det ju en del trevliga inslag av realism såsom att det är bättre att bekämpa från sida/bakifrån, olika ammuntionstyper, viss ammunition verkar inte få genomslag på lite större vagnar osv.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Ja, skademodelleringen är tydligen bra (enligt Salsam). Man ska kunna slå ut olika delar av vagnen, som t.ex. förare osv. Håller med om det där "bara en gång till". Satt själv uppe lite för länge igår kväll, hehe. :) Jag öppnade en privat convo med dig, men du såg nog inte det fönstret?

Själv åker jag runt i en Panzer II där jag har uppgraderat allt utom radion till max. Ibland hamnar man i slag där motståndet är sjukt svårt. Igår stod jag i säkerhet bakom en stor sten och sköt på en medium tank. Då ramlar artilleri rätt i skallen på mig och jag flyger i luften på direkten. Vilket jäkla sätt!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Artillery är inte att leka med!
Blir så sjukt irriterad när man står "bra" till och får en pjäs i hjässan och game over.
Jag tror inte jag sjäv har lyckats få ihjäl nått då jag provat köra de, fast de verkar så pimp då man blir utsatt för de..
Blir nog lite WoT senare ikväll sen! Måste ju börja om på min karriär igen efter wipe  :-X
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Jag tänkte också köra en sväng om en stund. Jag lägger mig på vår TS3 i WoT-kanalen.

Fråga kolon: Jag har köpt mig en Panzer II och uppgraderat allt som går att uppgradera utom fräsigaste radion. Nu har jag även researchat en Panzer II Luchs eller vad den heter (tänkte köra Leopard senare) men den kostar ju runt 80000 pengar. Är det bara att hålla på och grinda battles gång efter gång (tjänar runt 2000 per battle har jag märkt) tills jag har råd, eller går det att komma dit snabbare? Det kommer ju ta en evighet att tjäna ihop dessa pengar och sedan blir ju vagnarna bara dyrare och dyrare!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag och Salsam ligger på TS3 nu. Willkommen!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Tack återigen till Salsam och McKlaan (?) för en trevlig kväll med många utbrända stridsvagnsvrak (de flesta tillhörande mig). :) Lär mig mycket genom att bara sitta och prata med er andra som har varit med ett tag. Bäst var slaget där Salsam hade glömt ladda ammo och tokrushade i sin Cummings med mig i släptåg i Lovetraktorn. Fick flera kills, hurra! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag och Salsam ligger åter igen på TS3 för lite achtung panzer. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names