News:

No significant change

Main Menu

Uppgradera din Thrustmaster.

Started by Vitus, December 03, 2009, 13:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vitus

Någon som har en Thrustmaster? Har ni sett det här?
Kanske kan vara något?

http://www.realsimulator.com/html/fssb.html

;D

h.kan

Jag har R1sedan den kom ut. Kan rekomenderas, man måste dock nästan montera fast basen.

Horizon

obizzz har kört med en sån ett antal år, han brukar använda tving för att hålla jojjen vid bordet. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Jag har en och kör den på lättaste läget samt gjorde en manuell kalibrering där jag inte tog ut den hela vägen... vilket gjorde att jag har en ganska lätt spak :D
Control
87th Stray Dogs VFW

h.kan

Exakt så har jag också calibrerat den, men jag har också tagit hänsyn till att jag är svagare när man flyttar spaken åt hö och frammåt. Annars måste man ta i mer vid de rörelserna.
Fattar inte hur man skulle kunna köra på den tyngsta inställningen.

Slammer87th

Fantastisk mod men dyr  :(  Formationsflygning och AR trivs klart bättre med med FFSB och jag är supenöjd med min  :)

När det gäller kraft så påstås det tyngsta läget ligga ganskal likt the real thing! Därmed inte sagt att vi skrivbordsjockeys vill ha det så  ;) När man sedan lägger tll att USAF Thunderbirds flyger hela sina uppvisningsprogram med full trim nose down så förstår man att det känns i högerarmen  :o

ctrl

Och här har vi ett tydligt exempel på när det "mest relistiska" inte ger den mest verklighetstrogna känslan... när du sitter i det riktiga planet har du en helt annan vinkel på arm/handled och kan ta i med hela armen. jmf. när jag sitter vid skrivbordet och bara kör med handleden...
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Jag hoppas att TM snart berättar att Warthog har force-sensor från start!

Kanske inte så sannolikt dock... :/

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus