Rätten slå sönder godisautomaten..

Started by granQ, October 20, 2009, 09:04:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Ser en klar bild framför mig: en automat på allmän plats och någon "galning" som står och vrålar "jag håller dig ansvarig!!" till en automat.
snappahead

Horizon

Haha... :D

För att fortsätta Phlerps resonemang så tycker jag att man isåfall kan leta upp ägaren till maskinen, trycka till honom/henne ordentligt och sedan hävda excess.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: griffin on October 21, 2009, 14:17:11
Ser en klar bild framför mig: en automat på allmän plats och någon "galning" som står och vrålar "jag håller dig ansvarig!!" till en automat.

J'accuse!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Handskdask i ansiktet på maskinen och duell i gryningen.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jädra rolig diskussion må jag säga.

ctrl

Jag ser framför mig hur ert agerande leder till att vi snart tvingas skriva på 100-sidiga end-user agreements innan vi tillåts köpa varan/tjänsten ;)
Control
87th Stray Dogs VFW

granQ

jag försökte ringa service mannen i fråga som inte svarade.

Bedrägeri, hmm.. ja då kanske man inte får nyttja våld faktiskt.

Annars är det ju en bra affärsidé, läskautomater med cirka 20% fel, får man ju ut betydligt mer cash.
Tror detta är område som krävs undersökas lite, blir ju mer och mer automater och liknande i vårt samhälle, nästa gång är det kanske inte en 10 krs pryl utan en dyr biljett eller vad som.

Fast det roligast vore ändå att först slå sönder maskinen, ta godis påsen, sen gripa maskinen och överlämna till polisen.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

Jag tror mig ana att de förbaskade apparaterna är mer tåliga än man skulle vilja. Ha sönder dem: ja, enkelt (så enkelt att de klarar av det själva!). Ha sönder dem så man får godis: > Level 90 i skadegörelse skillz.
snappahead