Lördagens test, en succé!

Started by Maverix, June 08, 2002, 23:48:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

En kort resumé om lördagens test,

Vi startade ett nytt campaign som jag hade förberett genon att skräddarsy några OCA striker mot 4 st Mig29 flygbaser, tre av dem slog vi ut. (Jag fick en archer i häcken)
Vår anslutningshastighet var T1 på Servern och 112 ISDN på klienterna.

Vi hade delat upp oss i två flighter, där en flight bestod av 3 piloter och en flight av 2 piloter. Uppdraget varade i ca 35 min och inga CTDÃ,´er förekom, alla uppdateringar fungerade super duper, förutom de kända problemen med ATCÃ,´n och ILSÃ,´en så fanns det inget att anmärka på.

Det andra uppdraget bestod av 3 BARCAP flighter, totalt 6 piloter, det var MYCKET flyg i luften och allt verkade flyta mycket bra ända tills Horizon oväntat dök upp för att se hur det gick i vårt lilla krig.

Då Horizon försökte ansluta till servern medan vi alla 6 var i full gång med att dogfightas mot fienden så blev det för mycket för servern och alla fick CTD utom servern.

Personligen tror jag att vi ââ,¬Âöverflödadeââ,¬Â servern, servern var ställd på T1 och vi var redan 6 piloter med 112k anslutning, servern klarar av att leverera är768k och den hade redan fullt upp med att leverera 672k, Horizons 112k gjorde att 784k blev för mycket.

Antingen låter vi Fluff hosta nästa gång eller så sänker si hastigheten till 56k på klienterna om vi blir mer än 6 pers.

:D
Maverix

Horizon

Härligt att det gick så bra i MP (tills jag dök upp). Det bådar gott inför våra framtida söndagar... :)

Hoppas att ni sparade lite pansar till mig och mina CBU's.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hmm... Jag var precis inne på servern (Fluff&Phlerp) och körde ett kanonmission. Massakrerade DPRK pansar så det stod härliga till. På hemvägen plockade jag ett antal MIG's m.m. och gissa vad?

CTD !!!

Förbannelse över allt vad datorer heter just i denna stund. Jag begår snart harakiri... :-X

Godnatt på er.

Mr Jim

Varför får du CTD Horizon? Körde inte alla med Mavs SP3 pack?

Låter underbart. Tror mitt nuvarande kabelmodem inte lämpar sig rent latency mässigt för spel+voice comms samtidigt men snart(i höst)blir det GIGA SUNET för mig och då lär det ju gå ;)

*längtar* (Efter Mavs sexiga röst;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

Vill först passa på att tacka alla medverkande för en trevlig testrunda och ser fram emot fler co-op kvällar framöver!

Gårdagens test fungerade över min förväntan ända tills glädjedödaren Horizon dök upp :p

6 stycken i kampanjen via Internet är en bra början! Falcon 4 med SP3 är inte perfekt/buggfri men av gårdagens första test att dömma är den åtminstone inte sämre än 1.08i2 + RP5 (som har sina problem och små egenskaper).

Förhoppningsvis kan vi genom att gemensamt tweaka F4Patch filter och anslutningsprocedurerna minimera problemen till en acceptabel nivå...

TrakDah: Glömde fråga dig igår.... Vad var orsaken till att du först inte kunde joina?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

griffin

Håh... dräggel... vill också va me å leka :) Kul att det gick bra!
snappahead

Horizon

Jag vet inte vad som var orsaken till att jag fick CTD 5 gånger igår/inatt... :-(

Försökte mig på många single missions på vår online server, men det sket sig hela tiden. Taskigt, för jag smiskade DPRK-snubbarna rätt bra...

Jag kör NOSiG-filtret med några små modifikationer som Maverix har godkänt, så jag har faktiskt inte en aning om vad som kan vara fel... :-X

Får väl prova med en ominstallation igen...

Fluff

Vill egentligen inte skriva det här då risken att oskyldiga i Uddevallatrakten kan komma att bli skadade av datorer i fritt fall, men... sanningen måste fram :)

Samma sak som hände under testet i löradags hände igen lite senare under kvällen då jag, phlerp och baloo satt och körde lite och horizon plötsligt tittade in; nämligen tre fina CTD:er. Är det någon som hört något ute i falconland om liknande incidenter, dvs ny client kastar ut alla andra  (betateamet kanske?)?

>horizon: hoppas du inte tar detta som ett påhopp på din dator, för det är det inte... bara lite :D

/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo