News:

No significant change

Main Menu

Köpt!

Started by ft, June 03, 2009, 21:55:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Nu skall jag bara hitta ett tillfälle att installera det också, för att inte tala om att prova. Det kommer väl regniga veckor även denna sommar. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Nice ft, nu är det bara att sätta dig i cockpit och förvirras av alla jäkla knappar och switchar. Jag satt som ett frågetecken när jag kört det "träningsuppdraget" och rösten i slutet sa att "du ska kunna vart varenda knapp sitter med förbundna ögon". :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Jag kan! Vi kan ta ett Training Start-up mission! :)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Jag har din checklista utskriven framför mig, så jag ska nog kunna få igång sakerna till slut. Men att hitta allt med förbundna ögon... njae... :)

ft

Installerat och provat. Fan vad läckert! Skall bara få TIR att fungera lite tillförlitligare. Ptja, och så var det något om en inlärningskurva. Snart kan jag nog få igång motorerna och veta vad jag gör också. Jag har i alla fall märkt att en del av takterna från gamla LB2 sitter i. Skönt att inte ha någon stjärtrotor som krokar i också, landat på diverse lustiga ställen. :)

Det här är så läckert! Ser fram mot lite LAN-spel (Uddevalla, here I come!). En av mina mäktigaste onlineupplevelser till dags dato var i gamla Longbow. Jag och två polare från staterna hade precis fått i var sitt extra ljudkort så vi kunde köra voice comms och var ute på nattlig tank busting. Tre Apache bakom var sin kulle, uppdelning av målen och sedan... Hellfire and brimstone! Mäktig syn när robotarna dalade ner och halva dalbotten plötsligt lystes upp.

Stercus accidit
---

Horizon

Låter fint, ft! Jag sitter med vapenträning just nu, fick hoppa över en del av flygträningen, sånt lär man sig ändå när man spelar. Behöver också mixtra lite till med TIR, en del löste sig när jag riktade om "TV'n" ovanpå skärmen, men det händer fortfarande att jag plötsligt sitter och synar skosnörena när jag är mitt i en landning i hård vind, eller precis ska till att manövrera mig in mellan två hus. Behöver det påpekas att min loggbok visar en del negativa siffror just nu? :)

ft

Jag har på mina två första flygningar råkat ut för att rotorn helt plötsligt förvandlas till många mindre bitar. Någon som vet vad det kan bero på?

Nej, det är INTE bra för flygegenskaperna. :)

Edit: Man skall se till att peta upp motorreglagen efter motorstart. Annars tappar tydligen rotorerna fart när man lastar på, konar sig för mycket och slår i varandra. Motroterande + slå ihop = dåligt.

Stercus accidit
---

Swebeast

Quote from: ft on June 09, 2009, 20:57:06
Jag har på mina två första flygningar råkat ut för att rotorn helt plötsligt förvandlas till många mindre bitar. Någon som vet vad det kan bero på?

Nej, det är INTE bra för flygegenskaperna. :)

Edit: Man skall se till att peta upp motorreglagen efter motorstart. Annars tappar tydligen rotorerna fart när man lastar på, konar sig för mycket och slår i varandra. Motroterande + slå ihop = dåligt.

Hi hi, jag minns när JAG var vid det stadiet i inlärningskurvan...mycket att upptäcka....

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC