Filmer/bilder/info från tyska ArmA II (pre) releasen

Started by KeyCat, May 29, 2009, 14:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Nu när ArmA II är ute i Tyskland börjar det dyka upp en del material från vanliga användare och räknar med betydligt mer efter helgen. Tänkte vi kunde samla alla "first impressions" i en och samma tråd och börjar med denna...

Äntligen verkar AI'n kunna utnyttja suppressive fire!  ;D

Nu återstår det att se hur AI'n reagerar när man själv skjuter automateld mot/på dem...

Arma2 - AI "Suppresses" Me.

Gillar även det nya ljudet, märks att de jobbat hårt på det. Noterade även en svag visuell "blur effekt" när han sprang fort eller rullade runt på marken.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

fasen... mitt är skeppat men har inte trillat in ännu  :'( får nog vänta hela helgen nu  :'( :'( :'(
Världen är sååååå otroligt orättvis

ctrl

Ska tydligen vara mycket buggar i single player campaign... men hur singleplayer är skitar jag som tur är i.... men det är ju tyvärr ett tecken på att AI och skriptningen inte fungerar som den ska. Det är nog bara bra för blodtrycket att vi väntar en 20-30 dagar till och kanske hinner få en första patch innan releasen i Sverige.

källan med positiva nyheter om snabb patchning:

http://www.pcgames.de/aid,685486/ArmA-2-PC-Games-testet-die-Militaer-Simulation-Update/PC/News/?page=2
Control
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Quote from: ctrl on May 29, 2009, 19:19:46
Det är nog bara bra för blodtrycket att vi väntar en 20-30 dagar till och kanske hinner få en första patch innan releasen i Sverige.

Utan tvekan kommer där att finnas buggar så de som är oroliga för blodtrycket bör kanske vänta tills hösten. Själv kommer jag att köpa ArmA II så fort det släpps här i Sverige men räknar inte med "seriöst" lir förräns efter någon/några patchar, dvs lagom tills höstmörkret faller ;)

Trots det verkar ArmA II 1.00 vara i betydligt bättre skick än vad OFP 1.00/ArmA 1.00 var vid sina releaser och som vi alla vet kommer BIS att fixa det som behövs fixas även om det kanske inte sker på momangen. För min del är det detta som är det viktigaste och jag har aldrig varit besviken på BIS support sedan jag köpte OFP i Juni 2001, snarare tvärtom!

BTW, Beta patch 1.01 finns redan att hämta.

Quote
Changelog

Engine
* AI improvements: collision avoidance, MicroAI communication, suppress fields
* Improved: AI coordination in combat
* Improved: automatic VTOL vectoring.
* Improved STOL takeoff/landing control
* Improved: shot simulation
* Enabled taxiing for Mv22
* Fixed: weapons inside vehicles were sometimes white.
* Fixed: Some crash opportunities
* Fixed: flickering textures sometimes
* Fixed: muzzle flashes and other alpha objects cutting into the water.
* Fixed: long cutscene animations could cause bad LODs/textures.
* Fixed: Terrain LOD causing white dots

Communication
* radio chatter improvements
* generic conversations about known targets improved

Campaign
* music soundtrack added to more places in the campaign
* various improvements in cutscenes
* improved Star Force transport service (player can better command it, occasional problem with Star Force froze on spot fixed)
* on screen notification for each evidence collected added
* various smaller fixes and improvements
* some missing dubbings fixed
* improved cooperative play in the campaign

Environment
* Improved sea rendering
* Various smaller fixes and improvements

Sound effects
* effect for player near big explosion (beep in his ears, temporarily deaf)

UI
* improved GPS support (RCtrl + M when GPS is available)
* tasks without map (J key by default)
* list of players without map (P key by default)
* improved rendering of perihperal vision simulation (dots on the screen edge simulating real world field of view)
* leader icon displayed on screen permanently for Regular difficulty
* tasks faded out to be less intrusive in the middle of the screen

Models
* fixed cargo compartments in aircraft (cargo should not switch positions with pilots during flight)
* fixed camera position for BTR and T90 gunner optics views
* fixed view gunner lods for turned-out crew in wheeled vehicles
* improved hand animation for AA laucnhers
* twisted arms for AA missile launchers
* fixed fire geometry of billboards model
* tractor and bus sound changed
* added sign on hotel building
* fixed municipal house ruin
* changed texture on G36, fixed MG36 icon
* fixed gunner animation on BRDM-ATGM
* improved model of AK-107
* improved enviromental reflection map
* improved A10 gun cursor
* fixed T34 icon texture, fixed optics and turret stabilisation definitions and added exhaust smoke

@ Salsam: Litar på att du skriver en kort review här när du fått ArmA II ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

Givetvis. Men det finns ju redan en hel del reviews ute som säger en hel del, men kanske inte allt. Vad är ni mest intresserade av att veta? Har ni några spaningsfrågor? så kan ju jag ju testa dessa och skriva om.

Kort och gott; Vad vill ni veta om ArmA2?

KeyCat

Quote from: Salsam on May 30, 2009, 09:33:56
Kort och gott; Vad vill ni veta om ArmA2?

Anything AI... Du kan ju börja med att se hur en grupp AI reagerar om du öppnar upp med en M240 eller liknande på ~200m avstånd.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jag vill veta hur TIR fungerar i ArmA2. Det jag saknar i 1an är att kunna titta på det stället jag vill skicka trupp till och ge order istället för att peka med musen då jag måste släppa siktet från målet.

Subroc

vore intressant att veta hur arma1 addons funkar rakt av i arma2