News:

No significant change

Main Menu

FSWeapons

Started by griffin, May 28, 2009, 14:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Apråpå att göra FSX roligare (såg en tråd längre ned här med den ämnesraden)...

Phlerp har kokat ihop något. Det är i teststadie men ändå...
För er som enbart kör krigssimmar kanske detta inte är något att hetsa upp sig över, men för de som är vana att se FSX som en civil sim så...

Phlerp får svara på ev. frågor men jag tyckte ni borde se det först!

FSW - guided weapons
snappahead

Horizon

Jag är som vanligt mäkta imponerad! Gött mos gubbar!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Kanske ska dra lite info om vad det är jag gjort.

Detta är alltså en addon till FSX som gör det möjligt att skjuta vapen på de andra flygplanen i simulatorn. För tillfället kan man bara skjuta sidewinders av den tidiga B-varianten, men meningen är att jag enkelt ska kunna lägga till alla möjliga vapen inklusive markvapen och det kommer att finnas ett gränssnitt för andra moduler att kommunicera med mina vapen så att man tex kan peka ut mål med en radar osv.

För tillfället kan man skjuta på alla flygplan, men bara AI-flygplan störtar. Det går alltså inte att skjuta ner sina kompisar via multiplayer och de kommer inte heller se de vapen du skjuter. Detta beror på hur multiplayer är konstruerat i FSX. Jag har planer på att göra någon form av multiplayermodul någon gång i framtiden, men exakt vad som kommer att vara möjligt vet jag inte ännu. Vad jag däremot vet att man aldrig kommer att kunna skjuta ner multiplayerflygplan utan att båda parter har mina moduler, så de som är rädda för att jag förstört deras fina civila simulator behöver inte vara oroade.

Jag svarar gärna på frågor om någon undrar något, och kommer naturligtvis hålla er informerade allteftersom jag gör framsteg.

Subroc

ujujuj, kombinationen med sul35 är ju nästa så man gör i brallan ;D

detta är nått som skulle få mig att gå från fs9 till fsx

hur pass kvalificerad är AI flyg i fsx, tänker närmast på möjligheter till kurvstrid mot ai

griffin

Det blir nog i version 2 gissar jag :)

snappahead

Phlerp

AI i FSX är precis som i de tidigare versionerna bra.... för att flyga civilt. Den klarar att ta sig från punkt a till punkt b, och den klarar av att starta och landa och sånt där basic stuff.

Jag har idéer kring hur jag skulle kunna göra en modul som kompletterar detta för att få flygplan som skjuter tillbaka och som faktiskt manövrerar. Men först ska jag få vapenmodulen att fungera som jag tänkt mig. Allt hänger på hur mycket tid jag har samt hur stort intresse detta kan generera i FS communityn.

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Tveklöst imponerande!

Visar hur mkt talang det finns gömt här i forumet.

/KC

>> It's all about teamwork! <<