News:

No significant change

Main Menu

Varför?

Started by Horizon, May 26, 2009, 02:09:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Ja, hygien är vitalt. Tips till småbarnsföräldrar: korta naglar. Jämt. Naglar samlar skräp och river sönder sår och fungerar som fina lagringsplatser för sånt man inte vill ha i sår...
När man är större förväntas man ju förstå detta själv, men då förutsätter det nog att man fått lära sig det nån gång. Så då var vi tillbaka till föräldrarna :)

Fördelen med större barn, 10 och uppåt, är ju att de kan säga när de mår illa. Tråkigare när de bara sätter sig upp i sängen och vänder ut och in på magen innan man hinner förstå vad som hänt :)
snappahead

ft

Jag kom just fram till att det nog vore trevligt att skaffa hund!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

-Brat

griffin

Ja, fördelen med hundar är att man kan avliva dem när det går snett!
Fasen alltså, löss är en annan sån där grej som är dryg. För min del är det enkelt: rakapparat! Värre med tjejerna som har tjockt, långt och vågigt hår...

FT: hund i all ära, men barn är roligare! :)
Fast jag saknar hund, det gör jag. Äldsta blev allergisk och vi valde barnen :D
snappahead

Horizon

Ja fy fan för en hund som slickar sig i arslet och sen är uppe och slickar dig i mungipan. Huvaligen! :D

Angående hygien: Korta naglar och handsprit. Jag ska banne mig ha spriten med vart jag än går i fortsättningen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Nej, jag löste det där på annat sätt. Jag bestämde att syrran skall skaffa unge. Den kan man låna och lämna tillbaka när den skriker/luktar/kräks.

Tyvärr hade syrran en liknande plan, men med en viktig detalj HELT fel.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Vänta du bara ft, snart sitter du här och berättar att du ska bli farsa... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

drar ner till mexico igen för hälsa på min "allt annat än sambo" tjej.. kanske man skulle skaffa barn.. och få det leverat sådär lagom om 3 år när jag tagit examen, fått jobb och slipper jobbigaste perioden, samt man lär sig spanska på köpet :)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)