News:

No significant change

Main Menu

Team 60

Started by ft, May 13, 2009, 09:40:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ft

Stod precis och drack mitt morgonkaffe på balkongen medan jag tittade på när Team 60 övade. De vänder i princip rätt över huset jag bor i. Bonus!

Snyggare program i år än sist jag såg dem, på FM-dagen i Malmö för ett par år sedan. Då var det mest gungor i formation. Jag drog slutsatsen att övningsbudgeten hade skurits ner till minimumnivå det året. Nu är det sån snits på, så man känner igen dem! Rekommenderas.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Jag vill också ha Team 60 utanför fönstret!

Istället får jag stå ut med en förbannad byggplats, där de spränger och borrar bort halva stockholm för att göra norra länken.
Senaste veckan har de kört en maskin som hamrar/slår i berg eller betong. Den går *hela* dagen.
Det var roligare när de sprängde. Det var åtminstone lite "spännande". Nån gång drog de av en sån kraftig salva att man *såg* husväggen bukta inifrån (har öppet kontrorslandskap och en 20+ meter lång vägg som vätter direkt mot bygget).

On topic: låter kul, måste försöka ta mig förbi nån vettig flygdag och få en ordentlig dos flygbränsle och jetmotorsbuller.
snappahead

Horizon

Jag tänkte gå och se VM i Motocross på Glimmingen i juli och då brukar Team 60 och även en Gripen flyga runt lite. Ni är välkomna att hälsa på. Jag ordnar boende och sightseeing för den som vill ha. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Horizon on May 13, 2009, 17:45:59
Jag tänkte gå och se VM i Motocross på Glimmingen i juli och då brukar Team 60 och även en Gripen flyga runt lite. Ni är välkomna att hälsa på. Jag ordnar boende och sightseeing för den som vill ha. :)

Datum? Mer info? Hojar och flygplan... :)

Stercus accidit
---

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag är nästan 100 på att jag läst att Team 60 skulle läggas ner härom året? Vad hände?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Quote from: Lupson on May 13, 2009, 22:44:59
Jag är nästan 100 på att jag läst att Team 60 skulle läggas ner härom året? Vad hände?

Läggas ner vet jag inte om det någonsin sades, men de har inte (uppvisnings)flugit på några år nu.

Stercus accidit
---