News:

No significant change

Main Menu

Ny cykel skänkes... typ...

Started by ft, April 24, 2009, 22:28:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Jag har köpt en ny asfaltcykel. Sedan hittade jag det är klippet och insåg att jag nog inte är värdig att framföra fordonet i fråga:

http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o#noexternalembed&feature=player_embedded

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

Vilken tid det måste ta för honom att cykla till jobbet! ;) Men det kanske är just det han gör, cyklar PÅ jobbet? Själv var man så nöjd när man kunde släppa styret, eller sittande baklänges på styret cyklande utan problem! Men det var för 33 år och 140kg sedan! ;D
-Brat

Horizon

Det där är skills med stort S!  :o
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Var precis ute och cyklade 2,8 mil på min http://nishiki.se/Hybrid/Pro_SLD men det blev inga tricks som i filmen tyvärr. Trött i benen blev jag dock! :)

Lupson

Jag sprang precis en mil, jag blev också trött!

Najs cykel annars, jag har ju en liknande:

http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=2003&Brand=Specialized&Model=Sirrus+Expert&Type=bike

Cykla är ju egentligen mycket roligare än att springa.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Fin cykel Luppe, hade själv en Specialized en gång i tiden.

Ja, cykla är jäkligt kul men springa är också underbart. Tyvärr kan jag inte springa någon långdistans pga av ett knasigt knä så jag får cykla istället. Med en cykeldator och min Polar S610i blir det ännu roligare att cykla. Mäta lite saker och sedan jämföra mellan passen och se hur man förbättrar sig. Med Polarklockan kan jag lägga grafer ovanpå varandra på datorn hemma efteråt och verkligen se skillnaden mot tidigare pass. Funderar på att ta en längre tur idag också.

Lupson

Visst är det härligt med statistik! Jag införskaffade en Suunto T3 pulsklocka med tillhörande fotpod samt PC-länk. Tyvärr har jag aldrig lyckats få kopplingen till dator att fungera, dessutom så lagrar bara klockan en mätpunkt per kilometer (iaf som jag ställt in den). Med en Polar GPS-klocka kan man väl få riktigt fina grafer över puls, hastighet etc. över sitt pass - och dessutom kombinera ihop med google maps så man ser exakt hur man rört sig?

Just nu kollar jag mest på minuter/km. Fast pulsmätningen är ju en riktigt bra hjälp för att "känna" efter hur fort man vågar kuta utan att riskera den berömda väggen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Brat

Jag tror jag gick in i väggen och har slutat stånga huvet mot den för 15 år sedan, Cykeln har dessutom skurit ihop i vevpartiet, sist jag cyklade var från jobbet över isen på älven, det gick tungt hela de sju kilometrarna, tur man slapp uppförsbackar! :)
-Brat