News:

No significant change

Main Menu

Fördomspolisen

Started by ft, April 19, 2009, 00:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Här försöker man motverka diverse fördomar folk i de mindre utvecklade södra regionerna har om Norrlänningar, och så får man läsa sånt här:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/unga-hittades-doda-i-gallivare-1.847217

Kan man kräva namnbyte av medarbetare för att de skall få framträda i media? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Kanske betyder två "u" att det ska uttalas som engelskan "'sup? = what's up?". Alltså Ulf "Sapp". Eller nä, det var nog lite far fetched. Typ.

Undrar hur som helst vad som hänt med de två döda. Det snackas om överdosering av DXM. Har läst lite om drogen på flashback och det verkar ju vara rena lotteriet när de drar i sig sånt knark...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Han har alltid hetat Suup, lokalradions nyheter brukar uttala det sup (precis som ni antyder) men jag tror att det egentligen är ett finskt namn som då borde uttalas sop. Om nu det gör saken bättre! ;)
-Brat

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Brat on April 19, 2009, 21:47:13
Han har alltid hetat Suup, lokalradions nyheter brukar uttala det sup (precis som ni antyder) men jag tror att det egentligen är ett finskt namn som då borde uttalas sop. Om nu det gör saken bättre! ;)

Lokalkännedom, minsann? Bor du däruppe, Brat?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

Jo, jag bor i Kalix bara 20 mil därifrån, men båda platserna ligger ju i Norrbotten, alltså inom samma lokalradio-område!
-Brat

ft

Skoj! Jag är född och hann gå första året i skolan i Gällivare. Var förbi häromveckan, flög faktiskt över Kalix, och fick bo på Björnfällan. Däruppe hade jag inte varit på minst tjugo år. Snacka om nostalgitripp att promenera nerför Liikavaarabacken! Där lärde jag mig åka slalom för typ ett tredjedels sekel sedan. Bara att kunna säga en sån sak. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus