News:

No significant change

Main Menu

IPRED

Started by ctrl, April 05, 2009, 08:40:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Horizon

In på ephones hemsida och rösta!

http://www.ephone.se/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Klart!  ;) Go Ephone!

griffin

snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

I'm shocked!

Tur att Hovrätten faktiskt följer den lag som stiftats - dvs. att verk skall göras allmänt tillgängliga. Något en för allmänheten okänd och lösenordsskyddad FTP-server knappast får anses vara.

Gjordes det någon seriös anmälan mot antipiratbyrån för datorintrång?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Bra! Men det lär väl inte sluta där.
Innebär det att om man, i teorin, hade en dc-hubb/torrentsida som var privat och dessutom inte annonserade sin existens eller ens tog emot nya medlemmar - att man är "safe". Känns lite bakvänt det med. Missförstå mig rätt, jag är emot IPRED men jag kan inte inte heller säga att jag stödjer fildelning som nån sorts allemansrätt bara det sker lite diskret.
snappahead

granQ

Quote from: griffin on October 14, 2009, 10:54:14
Bra! Men det lär väl inte sluta där.
Innebär det att om man, i teorin, hade en dc-hubb/torrentsida som var privat och dessutom inte annonserade sin existens eller ens tog emot nya medlemmar - att man är "safe". Känns lite bakvänt det med. Missförstå mig rätt, jag är emot IPRED men jag kan inte inte heller säga att jag stödjer fildelning som nån sorts allemansrätt bara det sker lite diskret.
näh, fy fan.. vet hur var när jag var liten (inte så mycket säga till om då men man skäms ju nu).

Mamma nyttjar jämt allmäns"rätten" och stjäl svamp osv från skogen, pappa gick ju över till grannarna och lånade diverse trädgårdsverktyg, systrarna kom hem med lånad film osv. Fy fan, allt skall köpas nytt, speciellt då verkligen måste försöka hjälpas åt att använda så mycket resurser som möjligt så inte Afrika och Asien får något.

Dela med sig, eller snåla.. är det verkligen en sån svår fråga...

mvh Ironi Daniel..

grejen är att jag förstår ju problemet och att man måste skall kunna tjäna pengar, men fan, jag är i upprortillstånd, lagstiftning och bolag har kört över folk så hårt att alla som slåss för fler såna lagar riskerar att bli spottad och hatad av mig i hundra år.


men såna här grejer:

" I saw a nice piece of juxtaposition the other day that highlights the insanity. The RIAA verdict saying $84,000 or whatever it was per song, right next to a story saying the victims families of the Air France crash would get $24,000.

Three human lives are worth one song apparently."
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

Nä fifan. Låna och låna ut. Blä.  ::)

Självklart skall man kunna göra det, men att dra in allemansrätt var mer ett olyckligt ordval. Jag syftar mer till att man faktiskt inte (rent formellt) bör stjäla upphovsrättsskyddat material.
Sen tycker jag IPRED är galet och att många bolag agerar käpprätt åt... de har på nåt sätt missat tåget och nu skall de mer eller mindre bita handen som föder dem i ren desperation. Men det betyder ju inte att det är ok att tanka allt gratis.
snappahead