News:

No significant change

Main Menu

Pension och SPP

Started by Horizon, March 26, 2009, 17:19:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Låter som en bra idé, men det behöver ju inte vara några stora summor där. Jag sparar en hundring i månaden till min dotter. Det blir några slantar på 18 år. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Här sparas intet, nån måste ju hålla hjulen snurrande, snåljåpar där! ;) Man blir ändå inte så gammal när man har ett BMI på 46 och arbetar skift dygnet runt! ;D
-Brat

Horizon

Fan Brat, jag trodde jag låg bäst till i tävlingen "Högst BMI i NoSiG". :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

#11
BMI, flygläkaren skrattade åt hur fel det kan bli sist jag var där.

Jag är nu i superform och man kan räkna magrutorna på mig även när jag slappnar av... men mitt BMI är ändå 29, alltså överviktig och bara en poäng från fetma  ;D

Jag skulle behöva gå ner från 79 till 73 kilo för att komma in i normal range, sist jag vägde 73kg (1999) så frågade en kamrat mig vilken (inte om) sorts cancer jag hade  :o

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Body_mass_index_chart.svg

Å andra sidan, för att komma upp i 46 så skulle jag behöva väga 134,5 kg, jag tror inte att jag skulle överleva det, mitt all time high (efter att medvetet gått upp de sista kilona för att väga mer än Tyson) är 94kg.
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Quote from: ctrl on March 31, 2009, 21:03:45
BMI, flygläkaren skrattade åt hur fel det kan bli sist jag var där.

Jag är nu i superform och man kan räkna magrutorna på mig även när jag slappnar av... men mitt BMI är ändå 29, alltså överviktig och bara en poäng från fetma  ;D

Inte övervikt alltså, utan underlängd? :D

(Fan, jag borde ju ha lärt mig vid det här laget att jag inte skall mucka med folk som är såpass bitiga... :))

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

#13
Jag har nog lite av varje, både över och underlängd, men om man säger som så: Det är väl vikten i kilogram delat med summan av längden gånger längden i meter som ger BMI (då hade jag glömt lite) ligger på 50,5 i BMI och borde egentligen vara 2,78 meter lång :P Måste nog sträcka på mig en 84cm till, strääääääääck. Där fick ni lite matte att bita i!

PS. jag har också magruta, men bara en! ;D
-Brat

Horizon

Haha, jag brukar få frågan vad jag gör med bråkiga elever och jag svarar att jag tar dem med magen! :)

Väger nu 89 kg på 180 cm, tyvärr är fördelningen av ben, muskler, fett och annat inte optimal men jag tänkte ändra på det under de närmaste tre månaderna. Får se hur det går, ska iaf iväg till gymmet nu.

Jag försökte en gång komma upp till 100 kg men det tog stopp vid 93 kg då jag inte orkade träna så mkt som hade behövts för att få den muskelmassan. Åt som en häst och lyfte så tungt jag kunde, men motivationen tröt till slut. Nu siktar jag på en matchvikt runt 80 kg och stark/snabb/explosiv/uthållig istället för bara råstark och stor.

Metoden heter www.crossfit.com och det är j-vligt kul! Kolla bara den här filmen, det är jobbigt som attans men belöningen efteråt är underbar.

http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFit_PittFilthyFifty.wmv
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Quote from: Horizon on March 28, 2009, 14:37:29
23 views och inga tankar eller tips? Ingen som pensionssparar? Kanske var fel forum att fråga på. :D

Tja, jag har ju inte rört augustilönen 2002 ännu så jag ser inte det som något bekymmer..... ;D ;D ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC