News:

No significant change

Main Menu

CoreTemp

Started by Horizon, January 25, 2009, 12:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern


Horizon

Rivvern, kör igång coretemp, starta loggning och kör intel burn test (2'ans test 10 omgångar) och se vad du maxar på. Vill minnas att du är klockad till 3.8 GHz eller nåt sånt?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Ska göra det.. Tror mitt test avbröts för nånting.. Instabilt kanske? Har aldrig haft problem med den annars.

Horizon

Ja, får du felmeddelande av IBT så är något galet och "rätt svar" har inte levererats tillbaka från CPU'n (eller om det kanske gäller minnen också).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Maxtemperatur är 70grader. Får fel på testerna. Ska prova att klocka ner systemet och köra igen. Eventuellt testa i Windows 7 med alla 8gb ram.

Horizon

Ok, vet inte hur allvarligt det är med såna fel egentligen. Kan tänka mig att det i riktigt pressade situationer kan generera fel i program/spel, men om det räcker för att krascha datorn eller att saker och ting hänger sig vet jag inte. Hur som helst bra att det finns sätt att testa cpu och minnen. Hoppas du får ordning på sakerna.

70 grader är ju nästan exakt samma som jag får vid liknande klockning. Vad har du för kylare?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Att få fel i dessa tester är allvarligt! Förhoppningsvis kommer du aldrig upp i dessa extrema temperaturer under normal användning men att få fel i detta test innebär att du mycket väl kan få de här oförklarliga blåskärmarna när det är som häftigast action i spel.

SÅ tyvärr måste du pilla med spänningar eller klocka ner minnen och/eller processor tills du passerar Intel burn test utan fel.

Passerar man inte IBT nu när det är svalt ute så lär det bli problem i sommar när temperaturen innomhus passerar 25 vare sig man vill eller inte :-/
Control
87th Stray Dogs VFW