News:

No significant change

Main Menu

bra pris på samsung 24´Computer City

Started by ctrl, December 27, 2008, 14:22:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Tack för ett bra och informativt svar! Här sitter man och kör 1280*1024 sedan urminnes tider och ser nöjd ut. När jag tänker efter så har jag aldrig fått IL-2 att se snyggt ut...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Väcker tråden igen då jag snart fyller år och önskar mig ny skärm i present. :)

Är det fortfarande 24" i 1920*1200 som gäller? Några andra köpråd (nya rön) eller direkta rekommendationer? Jag har ingen HDMI-utgång på grafikkortet, men kanske ska man framtidssäkra med en skärm med sån ingång?

Priset på skärmen ska helst inte överstiga 3000-3500 kronor.

griffin

Apråpå det, ingen som vill bli av med sin gamla TFT sen? Min 19" Syncmaster säckade ihop nyligen och nu tjänstgör en 17" Nokia CRT som vikarie vilket känns mindre modernt. Hade den varit äldre hade det kanske varit kul, men den är inte ens en raritet.
Nåväl, dator i fråga tjänstgör som dotterns surf/hemläxestation så kraven är inte direkt höga.
snappahead

Lupson

Quote from: Horizon on August 27, 2009, 09:17:32
Väcker tråden igen då jag snart fyller år och önskar mig ny skärm i present. :)

Är det fortfarande 24" i 1920*1200 som gäller? Några andra köpråd (nya rön) eller direkta rekommendationer? Jag har ingen HDMI-utgång på grafikkortet, men kanske ska man framtidssäkra med en skärm med sån ingång?

Priset på skärmen ska helst inte överstiga 3000-3500 kronor.

Du har väl ett 4850? Måste väl följt med en DVI->HDMI adapter i lådan? Jag har kopplat min TV till datorn via den sekundära DVI-porten mha adapter. 1920x1080 inkl. ljud funkar perfekt!

Är ju van vid dubbla skärmar på jobbet sen flera år tillbaka (20" 1600*1200 + 15" laptopskärm) och känner mig gravt handikappad med enkelskärm hemma. (20"). En 24" skulle nog smaka fågel i kombination med nytt grafikkort i höst så man kan lira i 1900*1200 på de fräckaste spelen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Rekommendationen står sig, en skärm med 1920x1200, 24" är en bra storlek. Om du inte bryr dig om äldre spel så går det också bra med en 1920x1080 skärm.
Jag gillar Samsung men det finns inte så mycket skräp numera så välj valfritt känt märke så blir det nog bra. Jag ser flera 24Ã,¨ Samsung för under 3000:- på prisjakt.

Control
87th Stray Dogs VFW

ctrl

Griffin: jag har fortfarande min gamla 19Ã,¨ 1280x1024 LG... du kan få den gratis om du hämtar den i Solberga (några 100tals meter från Västbergarondellen)
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Lupson: När du säger det så tror jag faktiskt att jag såg en sån där när jag köpte grafikkortet. Ska leta i min låda.

ctrl: Bra bra, jag kollar vidare!

griffin

ctrl: taget! Det vore ju suveränt! Jag borde kunna komma och hämta upp den inom någon vecka.
snappahead