News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Någon som är på ikväll?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Tyvärr inte. Tiden räcker inte till.

Swebeast

Tackar Salsam och Redone för en trevlig flygning igår....trots att vi inte såg skymten av varandra (de flög A-10 och jag KA-50) ;D

Vi körde på 104th server, efter 20 min flygning från plattan framt till målområdet kunde jag bara konstatera att samtliga mål redan var utslagna och att luften var tom, förutom en KA-50 till längre bort i horisonten. Hovrade runt ca 10 minuter och tittade på allt skrot som brann för att slutligen bege mig hemåt.

Hade väl flugit i 3 minuter när min heli helt plötsligt fick för sig att dyka okontrollerat mot moder jord ??? Vad hände?

Samtidigt ser jag i chat-listan att spelaren "Man" i en SU-27 fick träff med en AA-10....på "Swebeast" :D Jaha, så det är så det känns att bli nerskjuten av en IR-missil; ingen förvarning :'(

Får väl, som alla andra hardcore simmare, skylla på att jag inte hade mappat mina stickor och att TrackIR:n inte var helt i synk...m.m m.m ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Rivvern_

Jag flög med Ka50 innan du dök upp. Jag gjorde en attack mot fiendens bas vilket inte var mitt primary target. Så det tog ca 30 minuter att flyga. Det fanns shilkas utmed vägen som jag förstörde. När jag var några kilometer från fiendens bas råkade jag i dogfight med en A-10a. Jag matade som en galning på han med kanonen men han fick mig till slut med en aim-9a.

Lupson

Inspirerad av supramk3killens grymma Ka-50 flygande på LAN:et införskaffade jag DCS:BS ikväll när lillen somnat.

Det var en smärre chock att se att enbart key-mappings PDF:n var på 9 A4 sidor. Hade helt klart problem, bl.a. så snurrade min helikopter runt sin egen axel precis hela tiden, mycket störande att hela tiden behöva kompensera med "rudder" samtidigt som man försöker begripa sig på Shkvalen. Men skam den som ger sig, jag har ju upptäckt att min kära X36:as roder ständigt ger ett svagt högerutslag som inte går att kalibrera bort. Men dead-zone är vår vän! Med "game" flight model, någon form av auto-hover/trimmer och ganska många slitna hårstrån fick jag äntligen fason på grejerna och kunde bekämpa ett antal stationära lastbilar med AT-robotar och akan.

Spelet känns ruskigt svårt, framförallt själva flygandet för mig som inte ens kan flyga helikopter i Arma2 eller för den delen Battlefield 2. Så om någon känner för det så tar jag gärna en flyglektion via TS3 nån kväll framöver.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Hehe, du har upptäckt "tvålkoppen" Ka-50. :) Jag hade också väldiga problem att flyga rent i början, men man lär sig efter hand. Trimmern är din vän - Ka-50'n med sina motroterande rotorer fungerar som så att ju fortare du flyger framåt desto mer måste du kompensera med roder för att den inte ska lägga sig på sidan. Ett tips är att mappa trimmern till en lätt åtkomlig knapp och hela tiden trimma när du ändrar flygläge, annars blir det ett jäkla spakande för att hålla sig på rätt köl.

Jag flög själv BS ett par timmar igår kväll och påmindes om det luriga med autopiloten och autohover osv. Båda gångerna jag var i luften fick jag smaka på TOW-missiler skjutna av en AH-1 Cobra. Så går det när man hovrar helt synligt och sitter med pannan i djupa veck och försöker förstå sig på alla knapparna i cockpit. :)

Tar gärna en onlinetur i veckan, då kan jag lära dig det lilla jag kan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Skoj att ni blivit på hugget efter LAN'et! Hoppas på lite mer MP lir on-line (vilket är det som funkar bäst för min del) framöver!

Ett annat tips ang. trim är att inte trimma i allt för extrema situationer.

BTW: Klarade ni er undan CTD'er när ni körde ett mindre gäng?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

supramk3killen

Japp KeyCat inga CTDs tror ctrl hade en CTD men det var i början så allt tycker jag flöt på bra... Jag är frivillig trainer för er som vill lära er lite om black sharkens flygförmågor älskar det spelet och har fått upp ögonen för det igen så jag kommer sitta och nöta det någon timme om dagen. Ni snackar om ts server vilken är det som man ska gå in på tror inte 192.168.1.100 funkar nu :P