News:

No significant change

Main Menu

Online nu

Started by Swebeast, December 19, 2008, 16:27:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Tack för ikväll Horisånten och Swebeast!

PS: Garanterar att Jotte hade varit avundsjuk om han sett Hor göra "Indianen" i sin Ka-50  ;D

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Hehe, jag Ka-50'n visade sig vara perfekt för detta ändamål. Det fattades bara lite indianmusik och trummor. :)

"Ravinuppdraget" är kul, särskilt när man släpper lastbilen för nära sig och hamnar i tryckvågen när det smäller.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag kör en stund nu. Klockan är 20:25.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

watar

Quote from: watar on November 08, 2009, 12:46:44
Det jag funderar på är om det har något med AP'n att göra. Jag råkar ut för det nån gång ibland när jag gör en hastig inbromsning på låg höjd att den släcker ned alla tre AP Hold funktionerna, antingen står de och blinkar eller så slocknar de helt och det känns om man sitter i en liten båt, det gungar och kränger åt alla möjliga håll. Fort slå på dem igen och återfå kontrollen innan man går ner i nån stackares potatisland.
Plockat ihop lite trådar om detta
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=35444
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=36246
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=44785

Angående stickan så är det nog troligt att den börjar ge upp. Jag använder inte gasen alls på min längre, för opålitlig. Sen börjar rodret ge upp nu, deadzone blir större och större. Så det blir nog snart att inte äta på en månad och köpa en G940 istället.

Hittade ett inlägg på DCS forum om det problem som vi försökte lösa för ett tag sen,
QuoteOriginally Posted by Speed_2 
Here's a thing that may help:
Never attempt to engage autohover before you can see your airspeed displayed on your HUD. If you can't see your airspeed on your HUD, some kind of nav system is still warming up, and engaging your autohover will cause you to lose your AP channels. Why, I have no idea.

Secondly, because after the AP channels disengage you fly kind of crazily, you have to disengage the now-flashing AP channels before you can re-engage them again, and you have to do it while looking down and not at where the chopper is going, it's a good idea to bind your AP channels to your HOTAS somehow. I have them on my toggle switches on mode 3 of my X52.

Horizon

Ja, vi löste faktiskt det där precis efter det kom upp till diskussion. Hittade svaret här:

http://www.simhq.com/_air13/air_430a.html

Auto Hover

When Auto Hover is engaged, the autopilot references the helicopter's current position over the ground, called the hover point. The relative position of the hover point with respect to the helicopter is shown graphically on the HUD by a square box, called the hover point deviation marker and on the HSI by the intersection of a horizontal and vertical bar. If the Bank and Pitch channels are active, the autopilot will provide control feedback to move and keep the helicopter over the hover point. If the Altitude channel is active, the autopilot will provide control feedback to maintain the assigned altitude. The Heading channel functions the same as in Attitude Hold.

The hover point can be reset to the position directly underneath the helicopter's current position by pressing then releasing the Trimmer button. Similarly, the assigned altitude is updated each time the collective brake is released.

If the helicopter has significant ground speed when the Auto Hover is activated, it will rapidly move away from the hover point, which is stuck to the ground. The autopilot will attempt to correct within its control authority, but at speeds greater than even a few km/hr, the autopilot's responses can get downright ugly. The best way to use Auto Hover is for the pilot to enter a trimmed hover with a very low ground speed (try for 5 km/hr or less as indicated in upper left corner of HUD) over the desired hover point, then activate Auto Hover.

Once in Auto Hover, the pilot can enter the Descent Mode by holding the Route Mode selector switch on the collective to Descent. In Descent Mode, if the Altitude channel is active, the autopilot will attempt to achieve a 2m/s descent rate (within the control authority it has in the collective channel) down to a radar altitude of 4 meters.

As mentioned earlier, if Auto Hover is engaged before the Doppler navigation system has initialized, the autopilot will automatically disengage the Pitch and Bank channels, indicated by the channel buttons going dark, removing autopilot feedback and disabling stability augmentation as well! Check that ground speed indication before entering Auto Hover.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Ligger på TS en stund framöver om någon är på...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Ligger på TS för en sväng med äggvispen...

/KC
>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Ligger på TS en stund framöver om någon är på...

/KC
>> It's all about teamwork! <<