News:

No significant change

Main Menu

Datorbutiken i konkurs!

Started by Rivvern, November 17, 2008, 11:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Rivvern

http://www.idg.se/2.1085/1.193303/datorbutikencom-i-konkurs



Neeeej! Jag som tyckte datorbutiken var såååå bra. Och sen hade jag massa innestående poäng att få gratisprylar med. Har ju även massa datorprylar köpta där men det är nog inga problem med support då de flesta hårdvarutillverkarna har egen support.

RIP och hoppas ni kommer tillbaka, starkare. Hoppas bara att komplett har bättrat sig ordentligt. Känner inte riktigt för att handla hos dem.

Horizon

Det var som fasen... Jag handlade en del hos dem förr men när komplett och dustinhome dök upp gick jag mer och mer över dit. Komplett för att de levererade snabbt och dessutom till ett hämtställe (29 kr frakt) nere vid centralen i Göteborg dit jag kunde åka buss på 15 minuter. Dustin för bra priser, snabb leverans och utmärkt support. Datorbutiken skötte sig alltid bra men jag tycker att deras hemsida blev mer och mer plottrig för varje år som gått, därför använder jag numera inte ens dem för prisjämförelser osv. Undrar om andra kände likadant eller om det bara handlar om den rådande finanskrisen?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

De köpte JMS data eller vad de nu hette, det visade sig vara ett riktigt dåligt köp. Brist på pengar tvingade dem sen att ha allt mindre varor i lager, de hade allt längre leveranstider vilket folk upptäckte... ryktet spred sig på nätet och de förlorade allt fler kunder... de försökte sänka sina kostnader och få upp förtroendet genom att lägga ut logistiken, det arbetet gick för långsamt (om det nu någonsin hade en chans att lyckas) och den nedåtgående spiralen snurrade allt snabbare och nu är det över.

ps. Jag har alltid tyckt att de haft den bästa layouten på websidan och deras konfigurator, smaken är som baken.
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Tråkigt att dom gick omkull. Håller till fullo med Ctrl angående konfiguratorn som var den klart bästa. Dock så blev det även för mig sista åren ganska självklart att handla hos Komplett pga. just avhämtningen som jag ser från mitt sovrumsfönster :-)

F.ö. kan jag nog rekommendera fyndborsen.se där jag köpte min platt-tv förra veckan. Jag lade beställningen vid kl. 13 på torsdagen och fick varan levererad kl 12 nästföljande dag. Dessutom billigast på den TV:n på prisjakt, inkl. frakt ca 300 kr billigare än att köpa själv på netonnet. Dom har dock inga datorprylar, men för hifi och sånt verkar dom bra.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Japp och speciellt tråkigt för alla anställda!

Hade ett garanti ärende där på en PSU som jag fett kan glömma men som sagt inget i jämförelse med andra drabbade, shit happens...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

granQ

köpte min första dator på datorbutiken och var väl inte så impad.. som sagt min första dator, la ut massor av cash. hela sommarjobbet och ville inte ta någon risk så beställde att den skulle vara monterad.

Kommer hem, trycker på starta knappen och den tjuter, var typ fel på moderkortet om jag minns rätt. "wtf" tänker jag, har dom gjort någon tabbe, ett grafikkort som sitter löst eller något.. Öppnar och var allmänt dålig kabeldragning osv.. så jag tappade all respekt typ.

(blev inte bättre att jag skrev mail och frågade innan beställningen om det verkade vara kompitibelt system vilket dom sa, märkte att ljudkortet inte funkade bra, några veckor senare hade dom info på sin hemsida om att just det moderkortet inte funkade med det ljudkortet... lite sent.. )

Beställde i princip aldrig mer, någon enstaka pryl som kanske var billigare/ i lager eller unik mot komplett.. köpt någon nätdel eller så och skadar ju inte med man fick lite godis osv.. sånt värdesätter jag.. men näh, första bemöttandet är viktigt.

Komplett har dock funkat perfekt, köpte fyndvaror som var defekta, fick krångla lite men fick sen en hel ny.. trevligt :)

snabba är dom oftast.. var en gång dom hade något nytt lager/lagersystem men annars inga problem... och stort utbud.

komplett
netonnet
eller webhallen/cdon är det som gäller för mig.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

griffin

Köpte min "gamla" burk från db, och var väl på det hela nöjd. Har handlat lite småplock där och tyckte de haft bra priser. Däremot "lurade" de mig till felköp när jag skulle bygga min senaste burk. De listade en kylare som AMD-mopatibel men det var den inte. Gick inte att montera. Alla nadra siter gjorde det inte så jag kunde nog listat ut att db hade fel men jag *ville* ha den så jag trodde väl på det ändå. Ingen stor grej men enda glitchen jag haft med dem.

Synd på alla som blivit blåsta på prylar och/eller pengar men mest tänker jag nog på de anställda. För att inte tala om ägarna som fått allt kapital bortblåst. Konkurser är sällan nåt trevligt. För nån.

Dock kan jag konstatera att varningssignalerna för sådant här brukar inte vara obefintliga. Jag höll på att torska ett grafikkort (pga garantiärende) som jag handlat på butiken datorhandel.com som konkade några månader efter att jag tillslut fått mina pengar. Kundservice var seg, de var snälla och hjälpsamma i tanke och formuleringar men inte i handlig. Det tog mig tre månader eller så att driva igenom ärendet och då ringde ja, mailade, ringde och mailade.

I db's fall verkade de haft problem ett tag. Jag undrar dock vem som står på tur... den dag jag handlar härnäst kommer jag nog kika lite extra på inte bara produkten utan butiken.
snappahead

Horizon

db.com verkar tuta och köra igen, nu med nya ägare. Vi får hoppas att det inte går i stöpet en gång till!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names