News:

No significant change

Main Menu

SP3 är släppt!

Started by KeyCat, June 04, 2002, 17:04:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat


Inget skämt! Spana in allt på F4UT's web...

http://f4ut.frugalsworld.com

Finns en hel del mirrors men misstänker att det är fullt drag redan... Tack vare ctrl så har jag lagt upp SP3 på min FTP för er andra NOSIG'ar att hämta.

 FTP: keycat.no-ip.com
 User: nosig
 Psw: sp3

Har bara en vanlig ADSL så för att inte kopparkablarna skall brinna upp har jag begränsat till tre stycken samtidiga användare. Har dessutom redan släppts en hotfix som också ligger där...

/Christer (a.k.a KeyCat)



>> It's all about teamwork! <<

Fluff

#1
har lagt upp den på:

www.viktoria.se

l:ananymous

/pub/FalconSP3_Installer.zip

eller om man är lat:

ftp://www.viktoria.se/pub/patch/FalconSP3_Installer.zip

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

SledgeHammer

Sådärja. Du var snabb =)
Mvh  - Stefan -


Maverix

#3
Ska vi köra med "standard" så är det NOSIG_SP3.exe som kommer gälla, så plocka ner den från MIN hemsida.

http://www.bonetweb.com/boban/

Medan ni väntar på nerladdningen så kommer installations anvisningen:

--------------

Installation SP3

Förberedelser:

Avinstallera Falcon4 och plocka bort hela Falcon4 mappen
Gå in i din Windows Temp mapp och rensa ALLT där. (Gäller endast för WinME & 9x)
Starta om datorn.

Installation:

1. Installera Falcon 4
2. Kör F4US108.exe (Omstart)
3. Starta NOSIG_SP3.exe
4. Kontrollera att det på Executable raden står RÄTT sökväg, det ska "peka" på FalconSP.exe
4. I filter raden väljer du filtret "NOSIG".
5. Hägerklicka på det STORA "vita" fältet (höger musknapp) och välj "Select All" och sedan Applay Changes.

6. När allt ovan är gjort starta "Falcon4SP3_Hotfix#1" och välj Applay.

OBS Vill du av någon anledning avinstallera eller ändra i patchningen så MÅSTE "Falcon4SP3_Hotfix#1"
köras igen och då väljer du "UNAPPLAY"

Defragmentera datorn och FLYG.


Korrigera följande med FalconSP Config Editor om du har problem med följande:
----
Vid "konstigheter med ljudet":
Bocka bort "Use 3Dsound" & välj "Use Old Sound Algorithm".
----
Om Trottlen inte fungerar:
Bocka i "Throttle Directinput ID Workaround"


VIKTIGT!!

Det enda som är tillåtet att lägga till i sin genväg på eMavSP3 är (-bandwidth xxx)
allt annat kan orsaka CTD, detta är MYCKET viktigt så respektera det!!

Följande tillägg har orsakat CTD:

-Nosmoothing
-g
-nomovie


Maverix




Maverix out

;)

RAY

YES YES YES YES YES YES
YES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YESYES YES YES YES YES YES

hehehe!    sorry men jag blir lite sådär galen glad just nu!  ;)

RAY

ere nån som hänger på o stor kramas ?  
(låter bögigt men jag menar så där ungefär som när bajen gör mål)


Wihoo ikväll ska det skjutas o firas !!!  



(hehe kul kille som svarar på sitt eget mess)  

LOL    opppsss....     :D

KeyCat

#6
Maverix, kan du förklara? Är det någon skillnad på den FalconSP3_Installer.zip som ctrl tankade upp till min FTP och din NOSIG_SP3.exe?

Om inte och om det bara är ett speciellt F4Patch filter så kanske det vore idé att bara zippa filtret så de som hämtat från min eller Fluffs FTP slipper tanka 80 MB igen. Eller missar jag något? En annan fråga som relaterar till switcharna. Är inte -hostidx X heller tillåtet om man har mer än ett NIC?

Passar på att säga TACK till alla er som på något sätt varit inblandade i SP3 och håller tummarna att det funkar i MP!

Ray: E inte så mycket för och stor kramas men okej då :D

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Maverix

#7
Ingen skillnad alls, enda som skiljer är att ett Filter som heter "NOSIG" är inbakat, plus att min patch är mer flexibel än den "Officiella".


-hostidx är tillåtet.

Jag laddar upp "NOSIG" filtret på min hemmsida under "filer" om någon minut, hoppas ni vet vad ni gör bara det är inte bara att "slänga" i filtret och hoppas allt är ok.

Maverix
;)