Medarbetare till tgb11 sökes

Started by Steel rat, July 22, 2008, 20:22:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Steel rat

Jag håller sedan en tid på med en terrängbil 11 till ArmA. Vore kul med lite svenska fordon, gubbar finns ju.

Jag har kommit långt med modellen, alla LOD-ar är klara, men nu har jag kört fast på texturerna. Söker någon som är villig att hjälpa till med dem.

Så här ser bilen ut i dagsläget:
http://i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/tgb11-15.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/tgb11-16.jpg

View cargo förarplatsen:
http://i73.photobucket.com/albums/i236/steel_rat1/tgb11-17.jpg

Obizzz

Vad är det för format på filen?

Är den UV-mappad?

Har du bra referensmaterial?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Steel rat

#2
Hejsan!

LOD 1 av modellen är mappad. Osäker vilket filformat den kommer i efter export från Oxygen, jag får titta på det när jag är hemma i kväll. Sitter på jobbet nu  ;)

Det fungerar att använda photoshop för det har jag provat själv lite grand. För import till Oxygen så ska det vara .tga eller .paa i slutänden. Det finns ett plugin att hämta så att photoshop klarar .paa-filer.

Jag har drygt 100 bilder så det finns mycket referensmaterial att titta på.

Steel rat

Nu har jag kollat filformaten. Vid export från O2 så kan man välja på formaten .emf eller .wmf.

Jag har testat med .emf. För att få in den i photoshop så har jag sedan gjort om filen till .png med vanliga Windows Visningsprogram för bilder och fax.

Obizzz

Quote from: Steel rat on July 23, 2008, 19:30:42
Nu har jag kollat filformaten. Vid export från O2 så kan man välja på formaten .emf eller .wmf.

Jag har testat med .emf. För att få in den i photoshop så har jag sedan gjort om filen till .png med vanliga Windows Visningsprogram för bilder och fax.

Jag tänkte på själva 3d-modellen, det första man bör göra med en liknande modell är att köra en ljusbakning på den i nåt 3d-program. (baka ut skuggor till en texturfil med hjälp av t ex ambient occlusion)

Med ljusbakningen får man en bra grund att utgå ifrån.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Steel rat


granQ

ljusbakning vill jag lara mig, later smidigt :)


Ar hemma om cirkus 2 veckor steelrat.. sen blir det in med tgb11 i arma, fixa all kodning, animering osv.. roligare jobba med texturen da :)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Steel rat

Jag har aldrig hört talas om ljusbakning heller  ???

@Obizzz. Säg till om du vill ha något material så skickar jag över det. Sticker på semester nu men är hemma ett par dagar till. Sedan är jag tillbaks 18:e augusti igen efter en runda i Rumänien.

@GranQ. Du har svårt att hålla dig borta från forumen fast du är bortrest va?  ;)

Vi hörs!