Halmstad LAN 2008 Debriefing!

Started by Rivvern_, May 04, 2008, 20:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag kör AdBlock Plus i Firefox. Ska testa och kolla med IE istället... nepp, inga bilder i IE heller. ???
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Horizon on May 08, 2008, 20:06:00
Jag kör AdBlock Plus i Firefox. Ska testa och kolla med IE istället... nepp, inga bilder i IE heller. ???

Bilderna är någon sorts script, så man kan klicka på dem och få upp dem i fullskala. Brandvägg i windoze som stoppar sånt fuffens och rackartyg, eller något antiviralt mojs?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Windows brandvägg är avstängd, kör ZoneAlarm, men den har mig veterligen inga såna funktioner. Kör NOD32 antivirus men inte heller där har jag hört om något sånt. Skulle vara Spybot S&D då kanske... hmm...

Klipper du in bilderna som vanligt? Alltså genom "insert image"-knappen?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Nej. Jag sätter in bilderna som attachments!Ã,´Ca: 800x600 @ 80-12kb.

zebra

Hårizonten,,, du får be din fruga att stänga av porr-filtret.. Sedan bör problemet vara löst.  :P

Vill tacka er övriga för en trevlig lördag. Det hade varit kul med fler dagar på plats men kanske blir det möjligt nästa gång.

Det är iaf himla trevligt att träffa er och jag får nog säga att den sociala biten, när man träffar "likasinnade nördar", är den
stora behållningen. Så fort min maskin är fixad så hoppas jag att kunna ansluta mig till arma-plutonen.  Pc-städningen är gjord så min cpu-temp är nere på ca 36 grader.  ;)
Ok Ctrl,,, jag lovar att städa oftare. Men problemet kvartstår så det blir väl till att kolla minnena eller annat.

Hur som helst,,, tackar än en gång och hoppas på att det finns flera sugna på att flyga Falcon på nätet framöver. 

z.

Rivvern

Funkar det fortfarande inte Hårrizonten?

ctrl

Zebra:

http://www.memtest.org/

Även om tempsen har gått ner nu efter städning så rekommenderar jag inköp av en bättre prockylare, det är lite skandal att Intel skickar med en fläns/fläkt som inte pallar 100% belastning utan att processorn blir för varm.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Håller med Control. Standard är riktigt dålig.