News:

No significant change

Main Menu

39N

Started by Phlerp, April 24, 2008, 09:06:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Quote from: F16_Filur on May 18, 2008, 18:41:31
---> Horizon, kommer ditt "bomsickabom" från någon låt/visa?

För böfvelen?! Har ni aldrig varit små kommunistbrats, uppfostrade på Nationalteatern och kubanska cigarrer stekta i lättmargarin?!

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A5ldolmar_och_kalsipper

"Jag är ett litet ylle,
bom-tjicka-bom-tjicka-bombom-bom
Med världens minsta nylle,
bom-tjicka-bom-tjicka-bombom-bom"

Mitt favoritrullband alla kategorier när jag var en liten parvel. Försöker man spela det där för ungar idag så kommer väl Barnavårdsnämnden.

Den avslutas med att de åker över det stora havet till ett land där alla är lyckliga jämlikar och hälsar på farbror Ho.

Kanske inte så konstigt att jag inte direkt känner någon längtan efter att hänga på Stureplan idag... ;)

"Det står något här på dörren?"
"Ja, det är en inspektion."

"Nej, nej, nej! Jag går inte in! Där kan finnas skelett och giftiga sälar!"

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fluff

Inte för att jag vet (nåja) men det KAN ha varit det här Baloo tänkte på när han skuttade runt på Lucas http://www.youtube.com/watch?v=PAi-N_zcGik
Odi profanum vulgus, et arceo

F16_Filur

ft, fan jag gillar dig... tänkte också på den låten  :D

Jag och min flickvän sjöng den för min syrras barn på julafton så de hoppade och studsade omkring. En härligt alternativ jul med rödvin linser, nationalteatern och inga julklappar.  ;D

Påminner en del om: http://www.youtube.com/watch?v=vwBj1EIBOg8

Ja, jag begriper ingenting, jag är alldeles för gammal...

F16_Filur

Hmmm Fluff, är den videon approved by Astrid Lindgren?

griffin

Jag tror ni båda har rätt. Vi talar två olika bomsickanom här. :D
FT, får man pluspoäng om man kan plocka fram nämnda LP? Jag lärde mig räkna till den, då det fanns siffror 1-112 eller nåt.
Och ja, det var en 30 år sen sissådär. Skadeverkan okänd, men jag är varken kommunist eller ultranationalist...
snappahead

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

#38
Kommentar till senaste inläggen, nog för att jag håller mig på vänsterkanten, men tyvärr så finns inte det mänskliga beteendet som skulle kunna göra kommunismen till ett sätt att leva, det finns alltid människor som vill bestämma över andra och gillar makt och pengar, sedan finns det alltid de som bara vill följa. Därav så frodas förtryck och maktmissbruk oavsett politisk inriktning, så den debatten ger jag mig inte in på.

Men vart jag ville komma är: Jag brukar kalla mig trådurspårarkung på andra forum, men jag tror att jag mött mina övermän! :) Eh, 39N och Ho Chi Mihn, var finns kopplingen?  ;D
-Brat

Horizon

Quote from: Brat on May 22, 2008, 10:10:05
...Eh, 39N och Ho Chi Mihn, var finns kopplingen?  ;D

Långt bortaaa, bortom oceanen... ;D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names