News:

No significant change

Main Menu

Nostalgitripp!

Started by Horizon, April 07, 2008, 19:46:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Jösses, trodde inte att jag spelade _så_ mycket när jag var liten. Många sköna favoriter där. :D

http://www.youtube.com/watch?v=hUoJBerFDsA
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Tack Horizon!
Många sköna minnen därifrån!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Hade inte någon Amiga (eller C64), men känner igen många klassiker ändå. Snyft, på något vis var spelen bättre förr. Eller så har jag bara blivit avtrubbad...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

snappahead

granQ

oj oj..

Moonstone, fan görs ju inte riktigt såna spel nu.. wow är väl liknande men inte lika coolt.

Syndicate, Cannon fodder var ju andra favoriter även om speltid vinner nog Settlers I överlägset, jag hade ingen amiga men bästisen hade, vi byggde i settlers, drog såg en film och kom tillbaka så var borgarna klara osv :)


Saknade dock Lost patrol.. det var stämning


eller sköna spel som chuckrock..

Amiga var ren spelglädje..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

ctrl

F18 Interceptor och Populous stal många många timmar  ;D ::) :'(
Såg inte dogs of war, en annan personlig favorit. Tyckte att det var väldigt mycket plattformsspel, typ supermario, det var väl aldrig stort på Amigan?

Min Amiga står i skrubben, hoppas orka ta tag i att bygga en vga adapter någon gång, då kommer den säkert att användas lite då och då :) Om man nu står ut med 320x200 grafiken ;)
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Håller med dig ctrl, det saknades några stycken för mig också. Bland annat Fire Power och Dogs of war som du nämnde. Men Turrican 1 och 2 spelade jag som en besatt, Super Cars 1 och 2 kunde man alla banor till i sömnen. Interceptor började bli tradigt efter att jag lärt mig flyga genom alla uppdragen (inklusive landningar på hangarfartyget) och styrde med fötterna (joysticken på golvet). :D

Frågan är om Shadow of the beast var med? Såg några som liknade det, men vet inte säkert. Moonstone var grymt, men Barbarians saknades. Även favoriten M1 Tank Platoon saknades. Galet att man ändå kände igen så många som sagt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO